سیاسی

برگزاری مراسم پانزدهمین سالروز رحلت سید عبدالعزیز الحکیم در نجف

مراسم پانزدهمین سالروز رحلت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز الحکیم در نجف اشرف برگزار شد.

میدل ایست نیوز: مراسم پانزدهمین سالروز رحلت حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالعزیز الحکیم (عزیز عراق) امروز شنبه در نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش الفرات نیوز، سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در مراسم امروز که در مرقد مطهر شهید حکیم برگزار شد، سخنرانی کرد.

الحکیم در این مراسم گفت که عزیز عراق الگو و نمونه‌ای شایسته در دفاع از دستاوردهای ملی و یکپارچه‌سازی موضع عراق بود و همواره در برابر کسانی که در پی بر هم زدن ثبات و تعرض به حقوق طیف‌های آن بودند با جدیت می‌ایستاد و در این باره تا اواخر عمر مبارک خود هیچ تعارفی با کسی نداشت.

وی افزود که سال‌های بسیاری را به علت نبود ثبات سیاسی و مواضع متناقض از دست دادیم و نباید بیشتر از این از دست بدهیم بلکه باید برای جبران آن سال‌های سخت با تقویت اصول ثبات سیاسی در کشور تلاش کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بیان کرد که اصلاحات مالی و بانکی که دولت برای اجرای آنها تلاش می‌کند مقدمه درست مبارزه با موانع پیشرفت سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در کشور است. لازم است که این اصلاحات فراگیر و مبارزه با فساد با قدرت و قاطعیت کامل و بدون هرگونه تردید ادامه پیدا کند.

وی گفت که باید دوره کنونی شوراهای استانی در عرصه سازندگی و برنامه‌ریزی راهبردی دوره‌ای متفاوت از پیش باشد و اولویت‌ها و روش‌های تازه‌ای را پیش گیرد.

الحکیم اشاره کرد که رژیم صهیونیستی در هتک حرمت‌ها و کشتار و گرسنه نگه داشتن زنان و کودکان همه حد و مرزها را شکسته و با وجود فراخوان‌های آرامش و توقف جنگ از جانب ملت‌ها و طرف‌های گوناگون جهانی همچنان به جنایات خود در حق ملت فلسطین ادامه می‌دهد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق توضیح داد که ایالات متحده در حمایت از رژیم صهیونیستی و گسترش دادن دامنه جنگ در منطقه به انصارالله یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شد و ما به صراحت و وضوح این را به خود امریکایی‌ها هم گفتیم. معتقدیم که امریکا اخیرا متوجه این اشتباه شده و امیدواریم که به خوبی روند متغیرهای منطقه را درک کند که همه جهان در حال تغییر است و خاورمیانه در صف اول این تغییر در موازین قدرت و تحولات اجتماعی و حوادث سیاسی است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا