خبر اولسیاسی

یک رسانه امریکایی
مذاکرات محرمانه غیرمستقیم امریکا و ایران درباره یمن

یک رسانه امریکایی از مذاکرات سری میان مسئولان امریکایی و ایرانی خبر داد که طی آن موضوع مهار حملات انصارالله و پایان حملات به پایگاه‌های امریکا در منطقه بررسی شده است.

میدل ایست نیوز: یک رسانه امریکایی از مذاکرات سری میان مسئولان امریکایی و ایرانی خبر داد که طی آن موضوع مهار حملات انصارالله و پایان حملات به پایگاه‌های امریکا در منطقه بررسی شده است.

به گزارش الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز از مذاکرات سری غیرمستقیم میان واشنگتن و تهران در مسقط در ژانویه گذشته خبر داد که طی آن ایالات متحده خواستار آن شده است تا ایران از نفوذ خود برای توقف حملات انصارالله و نیز پایان یافتن حملات به پایگاه های امریکایی در منطقه استفاده کند، این در حالی است که ایران، برقراری آتش بس در نوار غزه را شرط استفاده از نفوذ خود برای مهار انصارالله قرار داده است.

این رسانه افزود که مذاکرات محرمانه امریکا و ایران، موضوع تهدید انصارالله علیه کشتیرانی در دریای سرخ و حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به پایگاه های امریکایی بررسی کرده و طی آن واشنگتن از ایران خواسته است حملات انصارالله و حملات به پایگاه های امریکایی را مهار کند.

بر اساس گزارش این رسانه ، علی باقری معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور ریاست هیات ایرانی و برت مک گورک هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا ریاست هیات امریکایی را در این مذاکرات برعهده داشته است.

این رسانه افزود واشنگتن در مذاکرات مشارکت کرد تا انعطاف پذیری خود برای ادامه دیپلماسی با ایران را نشان دهد.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی ایران(ایرنا) دو روز پیش به نقل از یک منبع آگاه، گزارش روزنامه فایننشال تایمز مبنی بر مذاکرات محرمانه میان واشنگتن و تهران را که طی آن به بررسی حملات انصارالله به کشتی ها در دریای سرخ پرداخته شده، تکذیب کرد و گفت مبادله پیام ها و مذاکرات غیر مستقیم میان ایران و ایالات متحده فقط در چارچوب مذاکرات با هدف لغو تحریم ها قرار دارد.

روزنامه فایننشال تایمز اعلام کرده بود که ایالات متحده در سال جاری مذاکرات سری با ایران داشته که در راستای تلاش برای متقاعد کردن تهران صورت گرفته تا از نفوذ خود بر انصارالله برای پایان حملات به کشتی های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ استفاده کند.

این روزنامه افزود که مذاکرات میان واشنگتن و تهران به صورت غیر مستقیم در ژانویه گذشته در سلطان نشین عمان انجام شده است و اولین مذاکرات میان دو طرف طی 10 ماه اخیر بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا