سیاسی

اعلام تاریخ توقف حمایت از کمپ‌های خارج از عراق توسط وزارت مهاجرت

وزارت مهاجرت عراق سی ام ژوئیه را تاریخ متوقف شدن حمایت‌ها از آوارگان ساکن اردوگاه‌های خارج از کشور اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت مهاجرت عراق با تاکید بر اینکه هزینه 4 میلیون دیناری شامل همه خانواده های عراقی بازگشته از کمپ های خارج از کشور خواهد شد، سی ام ژوئیه را به عنوان تاریخ  توقف حمایت از کمپ های آوارگان و لغو کمک هزینه بازگشت آنها تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، علی عباس، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد حمایت از ساکنان کمپ‌ها و اردوگاه‌های آوارگان پس از 30 ژوئیه متوقف می‌شود و این کمک‌ها برای خانواده هایی که بازگشته اند اختصاص خواهد یافت تا فرصتی برای آنها به منظور دریافت کمک هزینه و بازگشت به مناطقشان و  استقرار در خارج از اردوگاهها فراهم شود.

وی تصریح کرد: کمک 4 میلیون دیناری شامل  همه مناطق و تمامی کسانی خواهد شد که از اردوگاه‌های آورگان باز گشته اند به گونه ای که این کمک شامل استان نینوا و همچنین افراد بازگشته از اردوگاه‌های سلیمانیه به صلاح الدین نیز خواهد شد.

گفتنی است وزارت مهاجرت طبق دستور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق 30  ژوئیه را به عنوان تاریخ تعطیلی کمپ ها و اردوگاه‌های آوارگان تعیین کرد و از توزیع مستقیم کمک 4 میلیون دیناری به هر خانواده ای خبر داد که اخیرا به سنجار بازگشته اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا