اجتماعیاقتصادی

حضور شرکت‌های بین‌المللی در پروژه راه‌اندازی تراموا در مناطق گردشگری استان ذی قار

صندوق باز سازی استان ذی قار از اجرای قریب الوقوع طرح احداث تراموا با مشارکت شرکت های بین المللی در مناطقی از این استان خبر داد.

میدل ایست نیوز: صندوق بازسازی استان ذی قار به عنوان بخشی از طرح خود برای احیای گردشگری در این استان،  از تلاش برای تکمیل طرح های اساسی پروژه  احداث «تراموا » در این استان خبر داد  که شهر باستانی و توریستی اور را به مرکز شهر و تالاب های منطقه  الجبایش متصل می کند.

به گزارش الصباح الجدید، این طرح توسط یکی از شرکت های معتبر بین المللی  کلید زده می شود و تا چند ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

تراموا یک وسیله حمل و نقل پیشرفته از طریق راه آهن است که در امتداد مسیرهای جاده ای یا در مسیرهای دور از آنها امتداد می یابد و با برق کار می کند و یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در کشورهای توسعه یافته به حساب می آید.

در همین ارتباط  محمد الزیدی،  مدیر صندوق بازسازی استان ذی قار تصریح کرد: این پروژه که زیر نظر هیئت دولت عراق، اجرا می شود، نشان از یک جهش کیفی و منحصر به فرد در زمینه سطح خدمات حمل و نقل داخلی در عراق به شمار می آید.

الزیدی افزود : پروژه تراموا بخشی از پروژه های گردشگری است که صندوق بازسازی ذی قار با هدف قرار دادن این شهر در مسیر شهرهای بزرگ گردشگری اجرا  می کند و با بالاترین استانداردهای کیفی اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: یک شرکت بین المللی بررسی های این پروژه  را که با دو فاز آغاز می شود، انجام داده است  که فاز اول به طول 17 کیلومتر برای اتصال شهر باستانی و توریستی اور به مرکز شهر و همچنین  اتصال راه به تالاب های منطقه الجبایش در فاز دوم خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت حمل و نقل ایمن برای شهروندان و گردشگران بین اماکن باستانی و گردشگری تاکید کرد پروژه های سازگار با محیط زیست به برداشته شدن حجم ترافیک در داخل استان کمک خواهد کرد.

منبع
الصباح الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا