اجتماعیاقتصادی

افزایش 46 درصدی سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات

سازمان حج و زیارت ایران از افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد و گفت که در سال شمسی جاری  ۵۰۸ هزار ایرانی توسط کاروان‌های حج و زیارت عازم عراق شدند.

میدل ایست نیوز: سازمان حج و زیارت ایران از افزایش ۴۶ درصدی زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد و گفت که در سال شمسی جاری (21 مارس 2023- 20 مارس 2024)  ۵۰۸ هزار ایرانی توسط کاروان‌های حج و زیارت عازم عراق شدند.

حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرانی «ایکنا»، از اعزام بیش از ۵۰۸ هزار نفر از هموطنانمان در قالب کاروان‌های زیارتی تحت نظر سازمان حج و زیارت به عتبات عراق خبر داد و گفت: اعزام زائران به عتبات نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشته‌‌ است.

وی با اشاره به اینکه در نیمه سال نیز زیارت اربعین برگزار و حدود چهار میلیون ایرانی به عتبات عراق مشرف شدند، گفت: علی‌رغم افزایش قیمت‌ها، با تلاش‌ها و تأکیدهایی که از سوی رئیس جمهور مبنی بر زیارت ارزان صورت گرفت و اختصاص ارز به این سفر و نیز نظارت سازمان حج و زیارت بر نحوه ارائه خدمات به زائران ایرانی در عراق، خوشبختانه شاهد افزایش ۴۶ درصدی سفر به عتبات نسبت به سال قبل هستیم.

محمدی با فعالیت آزادبرها و کاروان‌هایی که تحت نظر سازمان حج و زیارت نیستند نیز اشاره کرد و گفت: این کاروان‌ها از نظر خدمات متفاوت از آن چیزی است که از طریق دفاتر زیارتی سازمان حج و زیارت به زائران عتبات عراق ارائه می‌شود.

منبع
ایکنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا