اجتماعیسیاسی

بازداشت 555 مقیم غیر قانونی در بغداد

وزارت کشور عراق اعلام کرد که 555 شهروند خارجی را که به صورت غیرقانونی در بغداد اقامت داشتند بازداشت کرده است.

میدل ایست نیوز: وزارت کشور عراق امروز دوشنبه از بازداشت 555 متخلف از کشورهای مختلف در بغداد که ضوابط اقامت را رعایت نکردند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که اداره امور اقامت با همکاری با دستگاه اطلاعات ملی عراق و واحد اطلاعات پلیس فدرال، عملیات بزرگی را در برخی مناطق بغداد انجام داد که در این عملیات 555 متخلف که ضوابط اقامت در عراق را رعایت نکرده بودند، بازداشت شدند.

وزارت کشور عراق از صاحبان پروژه ها و مالکان شرکت ها خواست الزامات اعطای اقامت را از طریق پرداخت عوارض به وزارت کار و امور اجتماعی و مراجعه به اداره امور اقامت تکمیل کنند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که تلاش های گسترده ای از سوی نیروهای امنیتی برای بازداشت کسانی که به صورت غیرقانونی در بغداد و سایر استان ها اقامت دارند، صورت می گیرد.

وزارت کشور عراق با اشاره به اینکه این تلاش ها ادامه خواهد داشت، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه اقامت، این موارد را ابلاغ کنند و برای خدمت به امنیت کشور به آنها پناه ندهند.

صبح امروز، «مقداد میری» سخنگوی وزارت کشور عراق، اعلام کرد که دستگاه اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق و پلیس فدرال در عملیاتی 262 کارگر اهل کشورهای آسیایی را که در سه منطقه عراق دستگیر کردند.

وی افزود که این افراد به صورت غیر قانونی وارد عراق شده بودند و اقدامات قانونی درباره آنها انجام می‌شود.

روز گذشته، وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه ای از  دستگیری اعضای یک باند سرقت مسلحانه متشکل از 5 مجرم و شرور دارای ملیت های آسیایی خبر داد که به شکل قاچاق وارد این کشور شده بودند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا