خبر اولسیاسی

السودانی:
دولت عراق به توسعه فضای سرمایه‌گذاری ادامه می‌دهد

نخست وزیر عراق در دیدار وزیر مشاور در امور خارجه آلمان تاکید کرد که دولت عراق به توسعه فضای سرمایه گذاری در کشور ادامه می‌دهد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق از توبیاس لیندنر وزیر مشاور در امور خارجه آلمان و هیئت همراه وی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق، السودانی در این دیدار تاکید کرد که عراق از حضور شرکت های آلمانی و مشارکت آن ها در پروژه های توسعه ای و زیرساختی کشور استقبال می کند.

وی به ادامه کار دولت در توسعه فضای سرمایه گذاری و جذب تخصص های بین المللی به ویژه پروژه جاده توسعه و فرصت های همراه آن اشاره کرد و گفت عراق به زودی با شرکت زیمنس و دیگر شرکت های آلمانی در زمینه سرمایه گذاری در گاز مشعل برای تولید برق قرار داد امضا می کند.

نخست وزیر عراق به اوضاع کنونی نوار غزه و تلاش عراق برای رساندن کمک های بشردوستانه ضروری به نوار غزه، حمایت از تلاش های انجام شده برای دستیابی به آتش بس و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها اشاره کرد و از جامعه جهانی خواست تا در راستای توقف تجاوزات و جنگ نسل کشی که مردم فلسطین در معرض آن قرار دارند، مسئولیت پذیر باشند.

از طرفی دیگر لیندنر از توسعه و رشد اقتصادی و بهبود امنیت عراق تمجید و تاکید کرد که دولت آلمان به راه اندازی طرح اقدام مشترک که نخست وزیر عراق طی سفر خود به برلین با صدراعظم آلمان امضا کرد، ادامه می دهد.

وی همچنین اعلام کرد کشورش از برنامه های دولت عراق برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین المللی در عراق حمایت می کند.

وزیر مشاور در امور خارجه آلمان در ادامه برای امضای توافق نامه همکاری مشترک با عراق در زمینه های امنیتی و نظامی ابراز آمادگی کرد و گفت آلمان از مواضع عراق در ضرورت آتش بس دائم در سرزمین های فلسطین و کمک به مردم آن حمایت می کند.

منبع
دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا