سیاسی

تاکید رئیس جمهور عراق بر تقویت روابط با انگلیس

رئیس جمهور عراق در دیدار با سفیر انگلیس در این کشور بر تمایل کشورش به تحکیم راه های همکاری با انگلیس تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در دیدار با  «استفان هچین» سفیر انگلیس در عراق بر تمایل کشورش برای تقویت روابط و  راه های همکاری دوجانبه به گونه ای که در خدمت منافع متقابل باشد، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق به نقل از بیانیه دفتر ریاست جمهوری، رشید با اشاره به لزوم تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای ارتقای صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی خاطر نشان کرد  ریاست جمهوری به‌طور مستمر در تلاش است تا به پرونده بازداشت‌شدگانی که مدت محکومیت آنها منقضی شده است، از طریق کمیته مشترک ریاست جمهوری- وزارت کشور و وزارت دادگستری پایان دهد در حالیکه تقریبا حدود 9 هزار نفر بازداشتی تاکنون آزاد شده اند.

رئیس جمهور عراق بر اهمیت پیگیری اجرای مصوبات کمیته عالی اجرای اصل 140 قانون اساسی، حل مسائل مربوط به اراضی کشاورزی و رسیدگی به تغییرات جمعیتی به نحوی که حقوق شهروندان کرکوک را  تضمین کند، تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رئیس‌جمهور روابط بین دولت فدرال و اقلیم کردستان را مورد توجه قرار داد و بر تمایل دو طرف برای ادامه گفت‌وگو در زمینه موضوعات مربوط به تصویب بودجه و پرداخت بدهی‌های کارکنان اقلیم کردستان همانند سایر کارمندان عراق و لزوم فراهم کردن فضای مناسب برای برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان تاکید کرد.

سفیر انگلیس نیز به نوبه خود بر حمایت دولت این کشور از تلاش های عراق برای برقراری امنیت در منطقه تاکید و از نقش محوری آن در تحکیم پایه های صلح در منطقه و نقش رئیس جمهور عراق در ارائه دیدگاه های سیاسی برای  به هم نزدیک‌تر کردن نیروهای سیاسی عراق تقدیر کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا