خبر اولسیاسی

مهم‌ترین رهبران حماس که تا کنون به دست رژیم صهیونیستی ترور شده‌اند

رژیم صهیونیستی  شمار زیادی از برجسته ترین رهبران سیاسی و نظامی جنبش حماس را بعد از عملیات طوفان الاقصی در تاریخ هفتم اکتبر ترور کرده است.

میدل ایست نیوز: رژیم صهیونیستی ده ها تن از رهبران جنبش حماس و گردان های القسام شاخه نظامی آن را پس از آغاز جنگ در نوار غزه پس از حمله 7 اکتبر  معروف به طوفان الاقصی ترور کرده است.

به گزارش ارم نیوز، آخرین  دست از این ترورها، حمله ارتش این رژیم به  فائق المبحوح، رئیس عملیات سرویس امنیت داخلی حماس  و ترور او در جریان حمله به بیمارستان الشفاء در غرب شهر غزه بود.

این در حالی است که برجسته ترین شخصیت حماس که در طول جنگ  به دست رژیم صهیونیستی  ترور شد، صالح العاروری معاون دفتر سیاسی جنبش بود که در حملات پهپادی در بیروت در ابتدای سال جاری به شهادت رسید.

از سوی دیگر، با وجود آنکه حماس و رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعیه رسمی منتشر  نکرده اند اما اخبار و نشانه ها از ترور مروان عیسی مرد دوم گردان های القسام، حکایت دارد. اگر ترور وی در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه نصیرات در نوار غزه در 11 مارس تایید شود، مروان عیسی مهمترین شخصیت حماس است که در طول جنگ ترور شده است. مروان عیسی پس از یحیی السنوار، از رهبران اصلی  جنبش حماس در  غزه و محمد الضیف فرمانده کل گردان های القسام، به عنوان مرد شماره 3 در لیست ترور رژیم صهیونیستی قرار داشت.

فائق المبحوح رئیس عملیات سرویس امنیت داخلی حماس در نوار غزه، مروان عیسی معاونت فرماندهی کل گردان های القسام ، صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس، احمد بحر رئیس موقت شورای قانونگذاری  فلسطین، اسامه المزینی داماد بنیانگذار فقید حماس، شیخ احمد یاسین، جمیله الشنطی اولین زن  از اعضای دفتر سیاسی حماس، سمیر فندی مسئول عملیات حماس در جنوب لبنان، عزام الاقرع از بنیانگذاران گردان های عزالدین قسام و  بازوی نظامی حماس، احمد الغندور، ایمن صیام و ایمن نوفل عضو شورای نظامی گردانهای القسام، از مهمترین مقامات حماس بوده اند که رژیم صهیونیستی آنها را ترور کرده است.

منبع
ارم نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا