سیاسی

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق اوضاع عمومی کشور را بررسی کردند

نخست وزیر و رئیس جمهور عراق، ضمن بررسی اوضاع عمومی کشور، درباره روابط بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان عراق و روابط منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید، روز سه شنبه در بغداد پذیرای محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق بود و با یکدیگر شرایط سیاسی، امنیتی، اقتصادی، معیشتی و خدماتی در کشور و روابط عراق با  کشورهای منطقه و جهان و روابط دولت فدرال و اقلیم کردستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، دو طرف در این دیدار بر اهمیت  هماهنگ سازی تلاش ها برای حمایت از دولت در اجرای برنامه‌ها و ارائه بهترین خدمات به شهروندان، بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلی‌شان، تکمیل روند بسته شدن دائمی کمپ‌ها در مدت زمان مشخص شده از سوی دولت و ادامه فعالیت‌های مشترک برای دستیابی به حقوق اساسی تاکید کردند.

در این دیدار همچنین بیانیه پایانی مشترک عراق و ترکیه و پیامدهای مثبت آن برای تقویت روابط دوجانبه و تحکیم امنیت و ثبات در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر و رئیس جمهور همچنین بر اهمیت وحدت و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای حمایت از دولت در اجرای برنامه‌ها، ارائه بهترین خدمات به شهروندان، بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلی خود و تکمیل روند بسته شدن دائمی اردوگاه ها تاکید کردند.

منبع
دفتر ریاست جمهوری عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا