اجتماعی

هشدار وزارت بهداشت عراق درباره شیوع گسترده بیماری سرخک

وزارت بهداشت عراق با مشخص کردن زمان واکسیناسیون در برابر بیماری سرخک، در باره شیوع این بیماری هشدار داد.

میدل ایست نیوز: وزارت بهداشت عراق بیماری سرخک را  خطرناک ترین و شایع ترین بیماری دانست و خواستار واکسیناسیون سریع در برابر این بیماری شد.

به گزارش الفرات نیوز، کمال عبدالرزاق کاظم از مسئولان واکسیناسیون در وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: این بیماری خطرناک ترین و شایع ترین بیماری ویروسی است که از طریق تنفس منتقل می شود و در هر دوره موج فزاینده ای از موارد ابتلا به آن بروز می کند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال جاری شاهد شیوع این بیماری در بیش از 70 کشور جهان  از جمله عراق بوده ایم، تاکید کرد: بر خلاف شیوع گسترده این بیماری در بسیاری از کشورها، همچنان تعداد مبتلایان به این بیماری در عراق در محدوده کنترل قرار دارد.

این مقام وزارت بهداشت عراق با تاکید بر لزوم واکسیناسیون سریع  افزود: هر چه میزان پوشش واکسن بیشتر باشد، فاصله بین موج ابتلای این بیماری افزایش خواهد یافت و این فاصله در عراق از 4 تا 6 سال است  در حالی که در بقیه کشورها از یک تا دو سال متغیر است.

وی بر لزوم تکمیل سه مرحله ای برنامه واکسیناسیون توسط خانواده‌های عراقی تاکید کرد و گفت بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را با یک یا دو دوز  واکسینه کرده اند در حالیکه به دریافت دوز سوم نیز نیاز است تا مصونیت موجود جامعه افزایش یابد.

وی کودکان دبستان را آسیب پذیرترین گروه در برابر این بیماری دانست و  تصریح کرد: طی دو ماه گذشته وزارت بهداشت اعتبارات ویژه ای  برای اجرای پویش واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی و همچنین مهدکودک‌ها در نظر گرفته است.

منبع
الفرات نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا