سیاسی

واکنش انصار الله به موضعگیری شورای امنیت در قبال حملات دریای سرخ

جنبش انصار الله یمن به محکومت رشته عملیات خود در دریای سرخ و عرب توسط شورای امنیت، واکنش نشان داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه دولت وابسته به دولت «انصارالله» یمن روز سه‌شنبه نارضایتی و محکومیت شدید خود را از بیانیه محکومیت شورای امنیت درباره حوادث دریای سرخ و عرب ابراز کرد.

به گزارش الوفد، این وزارتخانه  با انتشار بیانیه ای اعلام کرد،  بیانیه شورای امنیت منعکس کننده وابستگی خطرناک شورا به تمایلات جنایتکارانه آمریکاست و در عین حال نشان از سوگیری و جانبداری کورکورانه از مواضع امریکا در حمایت از کشتارهای وحشیانه و اقدامات نسل کشی علیه غیرنظامیان در غزه است.

این وزارتخانه تاکید کرد  موضع گیری شورای امنیت ناقض تمام قوانین، مشروعیت ها، اخلاقیات و ارزش‌های مشترک انسانی است و مأموریتی را که این  شورا برای آن تأسیس شده است، به خطر می‌اندازد.

در این بیانیه آمده است: شرم آور است که شورای امنیت نزدیک به 200 روز است که نتوانسته بیانیه ای در محکومیت کشتارهای روزانه  ماشین جنایتکار صهیونیستی علیه کودکان و زنان غزه، ویرانی گسترده، محاصره و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم فلسطین که عرق شرم بر پیشانی انسانیت نشانده است؛ صادر کند.

این در حالی است که  این شورا در محکوم کردن حملات صنعا که در حمایت از  قوانین و ارزش‌های انسانی صورت می گیرد و  هدف از آن اعمال فشار برای توقف تجاوزات صهیونیستی، رفع محاصره و گرسنگی و پایان دادن به جنایات جنگی علیه مردم غزه است؛ بسیار شتابزده عمل می کند و برای محکومیت آن تردید نمی کند.

منبع
الوفد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا