سیاسی

اعتراض رژیم صهیونیستی به مشارکت قطر در طرح اسکله دریایی کمک‌رسانی به غزه

رژیم صهیونیستی پس از اقدام امریکا برای مشارکت دوحه در تاسیس یک اسکله و بندر برای کمک‌رسانی به نوار غزه، با  مشارکت قطر در ایجاد این بندر به شدت مخالفت کرد.

میدل ایست نیوز: بنا به گفته یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی، مقامات تل آویو مخالفت شدید خود را با هرگونه مشارکت قطر در این فرآیند اعلام کرده اند، اما امریکایی‌ها به مواضع تل آویو توجهی نکردند و اعلام کردند قطر برای آنها بخشی از این پروژه است.

به گزارش العربی الجدید، این مقام صهیونیست تصریح کرد: ایجاد بندر و اسکله دریایی در غزه با مشارکت قطر آرزوی حماس بود و جای تاسف است که  ما به موقع متوجه جدی بودن موضوع نشدیم  و از آن جلوگیری نکردیم.

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز چهارشنبه گزارش داد با وجود مخالفت تل آویو، امریکا تصمیم گرفت قطر را در ایجاد و راه اندازی یک بندر دریایی در سواحل غزه که به ارائه کمک های بشردوستانه به ساکنان نوار غزه اختصاص دارد، مشارکت دهد.

این منبع نوشت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا هفته گذشته در یک نشست تلفنی با همتایان خود از قبرس، قطر، انگلیس، امارات متحده عربی، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای هماهنگی انجام فعالیت‌های این اسکله دریایی شرکت کرد و عجیب بود که نماینده تل آویو علیرغم شرکت محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر کشور قطر در مذاکرات مشارکت نداشت.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا