اقتصادی

 عضویت عراق در بانک اروپایی بازسازی و توسعه

صندوق توسعه خارجی عراق در وزارت دارای این کشور اعلام کرد جمهوری عراق پس از تصویب قانون الحاق توسط مجلس نمایندگان، به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه درآمد.

میدل ایست نیوز: این صندوق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد،  عراق پس از تصویب قانون الحاق توسط مجلس نمایندگان این کشور، به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD)  در آمد.

به گزارش خبرگزری رسمی عراق، این اقدام در چارچوب چشم انداز وزارت دارایی عراق برای تقویت چارچوب های همکاری و ارتباط بین این کشور و موسسات مالی بین المللی و پس از هماهنگی مستمر صندوق با مدیریت بانک اروپایی، تکمیل فرآیند مشارکت عراق و تکمیل کلیه اسناد مربوط به الحاق صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: پیوستن به بانک اروپایی، تأمین مالی پروژه‌ها در داخل کشور، ارتقای توسعه برای بخش‌های مختلف، حمایت از ابتکار کارآفرینی و حمایت از بخش خصوصی از طریق سرمایه‌گذاری و مشارکت در گفت‌وگوهای سیاست‌گذاری و کمک‌های فنی را  امکان‌پذیر خواهد کرد.

گفتنی است بانک توسعه  یک بانک چند وجهی است که مقر مرکزی آن در لندن قرار دارد و  بر سرمایه گذاری به عنوان ابزاری برای بازسازی اقتصادهای بازار در کشورهای ذینفع، با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی  تمرکز دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا