اقتصادیسیاسی

وضع مالیات بر اتباع رژیم صهیونیستی در قبرس برای تامین مخارج جنگ غزه

سازمان مالیاتی رژیم صهیونیستی به منظور تامین هزینه های جنگ در غزه  به دنبال این است که مشاغل اتباع این رژیم در قبرس را مشمول مالیات کند.

میدل ایست نیوز: با توجه به بحران مالی رژیم صهیونستی در نتیجه افزایش هزینه‌ها برای حمایت از عملیات نظامی در نوار غزه،، این رژیم در جستجو برای منابع جدید از جمله وضع مالیات به سراغ سرمایه‌گذارانی رفته است که فلسطین اشغالی را ترک کرده یا فعالیت‌های خود را کاهش داده اند و راهی قبرس شده اند.

به گزارش الجزیره، نشریه گلوبس رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: اداره مالیات این رژیم اموال و مشاغل اسرائیلی ها در قبرس را به شدت زیر نظر گرفته است  تا بر آنها مالیات وضع کند.

به نوشته این روزنامه، «شای آهارونویچ » مدیر سازمان مالیاتی رژیم صهیونیستی درپی نیاز به جبران کسری درآمد و به عنوان بخشی از کارزار علیه فرار مالیاتی و اقتصاد موازی، روی اتباع این رژیم که در قبرس کار می کنند اما در واقع ساکن فلسطین اشغالی هستند و درآمد خود را بر اساس اینکه خودشان یا شرکت‌هایشان، گزارش نمی‌کنند، متمرکز شده است.

گلوبس به نقل از یک منبع بلندپایه در سازمان مالیاتی نوشت، ما بر فعالیت در قبرس تمرکز کرده‌ایم زیرا اسرائیلی‌ها تمایل دارند به آنجا نقل مکان کنند، املاک و مستغلات بخرند و شرکت‌هایی در این جزیره ایجاد کنند.

گفتنی است در سال‌های اخیر، قبرس به دلیل سیاست‌های  مالیاتی به عنوان یکی از آخرین بهشت‌های مالیاتی جهان معرفی و به مقصدی جذاب تبدیل شده است.

این در حالی است که طبق برآوردها و تخمین ها  بین 1 10 تا 20 هزار از اتباع رژیم صهیونیستی در قبرس زندگی می کنند، در حالی که بسیاری دیگر برای زندگی به آنجا نقل مکان نکرده اند، اما در آنجا در شرکت های فناوری، سرمایه گذاری، املاک و مستغلات و تجارت ارز فعال هستند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا