سیاسی

آسیب بمباران‌های رژیم صهیونیستی به 6 هزار هکتار از اراضی لبنان

رژیم صهیونیستی مساحت‌های زیادی از اراضی کشاورزی لبنان را با بمباران‌های شدید نابود کرده است.

میدل ایست نیوز: وزیر کشاورزی لبنان تایید کرد  بمباران رژیم صهیونیستی خسارات شدیدی به بخش کشاورزی لبنان  وارد کرده و  حداقل به  6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی به طور مستقیم آسیب زده است.

به گزارش روسیاالیوم، عباس حاج حسن وزیر کشاورزی لبنان گفت: حملات رژیم صهیونیستی محدود به تلفات انسانی جبران ناپذیر نیست بلکه  این بمباران‌ها خسارت شدیدی به بخش کشاورزی وارد کرده  و حداقل به ۶ هزار  هکتار از زمین های کشاورزی به طور مستقیم و ۲ هزار هکتار به طور کامل آسیب رسانده است ضمن آنکه در این حملات 60 نفر نیز شهید شده اند.

وی افزود: هزار اصله درخت زیتون که برخی از آنها 300 سال قدمت داشتند و همچنین درختان مرکبات و موز و بادام و درختان مثمر و غیر مثمر و مناطق وسیعی از اراضی کشاورزی به کلی از بین رفته اند.

وی تاکید کرد رژیم صهیونیستی  یک بخش کامل  از اراضی را به طور کامل  از بین برده است و برخی برآوردها حاکی از زیان دو و نیم میلیارد دلاری در این بخش است و اگر خسارات مستقیم و غیرمستقیم وارده را به حساب بیاوریم خیلی بیشتر از این رقم خواهد شد و به  اقتصاد ملی لبنان و  تولید ناخالص داخلی زیان بسیاری وارد خواهد کرد.

منبع
روسیا الیوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا