خبر اولسیاسی

السودانی خواستار تشکیل ائتلاف جهانی برای مبارزه با مواد مخدر شد

نخست وزیر عراق در سومین اجلاس سران برای دموکراسی، خواستار تشکیل ائتلاف جهانی به منظور مبارزه با مواد مخدر شد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق امروز چهارشنبه (20 مارس) خواستار تشکیل ائتلاف جهانی برای مبارزه با آفت مواد مخدر شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) السودانی در «سومین اجلاس سران برای دموکراسی» که به صورت مجازی برگزار شد، اعلام کرد: جامعه عراق، جامعه جوانی است و 60 درصد از جمعیت این کشور را جوانان تشکیل می دهند. این یک ثروت بزرگ به شمار می آید و لازم است که اقدامات لازم برای جذب جوانان انجام شود.

وی افزود دولت کنونی از زمان آغاز به کار خود برای جذب جوانان و بهره‌مندی از ظرفیت این افراد در ساخت عراق برنامه‌هایی اندیشیده است.

نخست وزیر عراق به برنامه‌های دولت در راستای جذب جوانان اشاره کرد و گفت در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ عراق شورای عالی جوانان در کشور تشکیل شد.

السودانی به فعالیت‌های علمی برای جوانان اشاره و عنوان کرد: ابتکار بورسیه 5 هزار دانشجو دختر و پسر در تخصص های مختلف در راستای کسب علوم و فنون جدید راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه تحولات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جهان تهدیدات اجتماعی را به وجود آورده است، گفت: خطرناک‌ترین این تهدیدات مواد مخدر و روان‌گردان‌ها هستند که جان میلیون‌ها جوان را در جهان گرفته است.

نخست وزیر عراق پس تشریح خطرات مواد مخدر به عنوان یک تهدید، خواستار تشکیل ائتلاف جهانی برای مبارزه با این آفت شد.

السودانی در پایان به رنج ملت فلسطین در غزه و کشتار جوانان در آن جا اشاره و از یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی برای میزبانی از این کنفرانس قدردانی کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا