اقتصادی

پیشرفت و رونق قابل توجه عمان در شاخص آزادی اقتصادی

عمان با ثبت 39 رتبه در شاخص آزادی اقتصادی برای سال 2024، بهبود عملکرد اقتصادی قابل توجهی داشته است بگونه ای که این شاخص رابطه خوب نهادهای سیاسی و اقتصادی با توسعه اقتصادی در کشور را نشان می‌دهد.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش موسسه «هریتج فاوندیشن»،که نشان از اندازه گیری آزادی قوانین، مقررات، مالیات‌ها و سیاست‌های اقتصادی کشورهای مختلف است، گویای این مطلب است که آزادترین کشورها از نظر اقتصادی تمایل به دستیابی به نرخ‌های بالاتری از رشد اقتصادی و درآمد سرانه دارند و  این امر باعث تقویت اقتصاد  و رفاه اجتماعی افراد با افزایش سهم سرانه تولید آنها می شود.

به گزارش العربی الجدید، سلطان نشین عمان  در سال 2023 در شاخص آزادی اقتصادی در رتبه 56 جهان قرار گرفت  در حالیکه در سال 2022 در رتبه 95  قرار داشته است و این امر نشان می دهد سلطان نشین بیش از 50 رتبه در این شاخص پیشرفت داشته است که از میانگین منطقه ای و جهانی فراتر است.

در همین حال اقتصاددانان کاهش بدهی های عمومی نسبت به تولید ناخالص داخلی، ثبت مازاد زیادی در بودجه عمومی، تسهیلات و مشوق های ارائه شده توسط دولت عمان به کارآفرینان و شرکت های کوچک و متوسط ​​وهمچنین  به روز رسانی مستمر داده های سلطان نشین عمان را جزو عوامل موفقیت این کشور دانسته اند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا