سیاسی

دستور السودانی برای کمک به اهالی سیل زده دهوک

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور کمک و امداد رسانی به اهالی دهوک را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه دستور کمک و امداد رسانی به اهالی دهوک را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق آمده است که در پی موج های بارش در سراسر کشور طی 2 روز گذشته و لزوم به کارگیری همه منابع و امکانات برای کمک و پشتیبانی از مردم به ویژه در استان دهوک، السودانی به فرماندهی ستاد عملیات مشترک و مرکز بحران و حوادث غیر مترقبه در وزارت کشور دستور داد همه نوع کمک و پشتیبانی از مردم اقلیم کردستان صورت گیرد.

براساس بیانیه مذکور، قیس المحمداوی، معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک با طرف های دولتی و اداری و فرماندهان امنیتی اقلیم کردستان با هدف تعیین اولویت ها و سازوکارهای ارائه امداد به افراد آسیب دیده در ارتباط است.

در این بیانیه اشاره شده است که براساس گزارش های وارده، میزان بارش افزایش قابل توجهی داشته و موجب افزایش سطح ذخایر آب در سدهای موصل، دوکان، العظیم، دربندیخان و حدیثه شده است.

المحمداوی بر تداوم تلاش و پشتیبانی به آسیب دیدگان تاکید کرد.

سیل در شهر دهوک دو نفر را در منطقه نزراکی در داخل شهر با خود برد که در نهایت منجر به کشته شدن آنها شد ضمن آنکه بیش از 20 خانه و ده ها خودرو نیز طعمه سیل شدند و چندین منطقه در دهوک به طور کامل آسیب دیده اند.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا