سیاسی

استقبال ترکیه از اقدام عراق در تروریستی خواندن «پ.ک.ک»

ترکیه از اقدام عراق در تروریستی خواندن حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» استقبال کرد.

میدل ایست نیوز: ترکیه از اقدام عراق در تروریستی خواندن حزب کارگران کردستان «پ.ک.ک» استقبال کرد.

به گزارش الجزیره، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه از اقدام عراق در اعلام حزب کارگران کردستان به عنوان یک ساختار تروریستی که فعالیت آن در اراضی این کشور ممنوع است، استقبال کرد.

گولر گفت که اقدام دولت عراق علیه حزب کارگران کردستان در خلال سفر اخیرش به بغداد صورت گرفته و وی از این اقدام ابراز خرسندی کرده است.

وزیر دفاع ترکیه افزود از حالا به بعد با همکاری یکدیگر به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و مرکز مشترکی برای عملیات تشکیل خواهیم داد.

گولر گفت که تروریسم از بزرگترین مصیبت هایی است که ترکیه از آن رنج می برد و کشورش در یک فضای جغرافیایی پیچیده و مملو از چالشها به سر می برد.

وی اعلام کرد که برخی طرفها از رشد و پیشرفت ترکیه ناراضی هستند و از سازمانهای تروریستی برای مختل کردن این پیشرفت استفاده می کنند. گولر به نام این طرفها اشاره نکرد.

گفتنی است که 15 مارس، وزیر دفاع ترکیه به همراه هاکان فیدان وزیر دفاع و نیز رئیس سازمان اطلاعات این کشور برای مشارکت در نشست امنیتی مشترک با عراق به بغداد سفر کرده بودند.

این نشست به تشکیل کمیته های دائمی مشترک در زمینه های مبارزه با تروریسم، تجارت، کشاورزی، انرژی، آب، بهداشت و حمل و نقل منجر شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا