سیاسی

مخالفت السیسی و بلینکن با کوچ اجباری مردم فلسطین

رئیس جمهور مصر و وزیر خارجه امریکا بر مخالفت با کوچ اجباری مردم فلسطین و ضرورت تداوم تلاش‌های مشترک برای پایان دادن به جنگ غزه تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز پنج شنبه (21 مارس) با حضور سامح شکری وزیر خارجه و عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات کشورش، از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا و هیئت همراه وی استقبال کرد.

به گزارش «العربی الجدید» السیسی و بلینکن درباره آخرین تلاش های میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران گفت‌وگو کردند.

رئیس جمهور مصر شراکت راهبردی بین کشور خود و امریکا و تداوم رایزنی درباره مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی را ستود و بر اهمیت آتش بس فوری در نوار غزه که مردم آن در معرض فاجعه انسانی و قحطی قرار دارند، تاکید کرد.

السیسی نسبت به پیامدهای خطرناک هرگونه عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه هشدار داد و بر ضرورت اقدام فوری برای ورود کمک های بشردوستانه کافی به غزه و ایجاد مسیر سیاسی برای فعال کردن راه حل دو کشوری و برپایی کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر وزیر خارجه امریکا تلاش های مصر برای دستیابی به آتش بس در غزه را ستود و به اهتمام واشنگتن به هماهنگی و رایزنی با قاهره با هدف بازگشت ثبات و امنیت در منطقه اشاره کرد.

در پایان دو طرف بر اهمیت تداوم تلاش های مشترک و اتخاذ تمامی اقدامات لازم برای تضمین ورود کمک های بشردوستانه به نوار غزه و مخالفت با کوچ اجباری مردم فلسطین از سرزمین هایشان به هر گونه و شکلی توافق کردند.

پیش از این محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و وزیر امور خارجه امریکا، در جده دیدار و درباره تحولات در نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین رایزنی کردند.

شایان ذکر است بلینکن به منظور رایزنی در زمینه برقراری آتش بس در نوار غزه به منطقه سفر کرده و این ششمین سفر وی به منطقه از آغاز جنگ در 7 اکتبر گذشته است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا