اجتماعیاقتصادیسیاسی

سازمان ملل: بیش از 12میلیون سوریه‌ای از ناامنی غذایی رنج می برند

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل از دسترسی محدود یا نامطمئن قریب به 13 میلیون سوریه ای به غذای کافی و سالم خبر داد.

میدل ایست نیوز: آدم عبدالمولی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، اعلام کرد دستکم  12.9 میلیون نفر در سوریه از ناامنی غذایی رنج می برند.

به گزارش آناتولی، عبدالمولی روز جمعه در نشستی از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به بیش از 13 سال جنگ در سوریه تصریح کرد: از آن زمان تاکنون نیازهای مردم این کشور سال به سال افزایش چشمگیری داشته است بگونه ای 16.7 میلیون نفر در سوریه به کمک های بشردوستانه نیاز دارند، در حالی که این رقم در سال 2023 حدود  15.3 میلیون نفر و در سال 2022 حدود  14.6 میلیون نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 7 میلیون سوری در داخل کشور آواره شده اند  و تقریباً همین تعداد نیز  به کشورهای دیگر پناه بردند که بیشتر آنها در کشورهای همسایه از جمله  ترکیه، اردن و لبنان هستند.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد با توصیف کردن  آنچه در سوریه در حال وقوع است به یکی از خونین‌ترین بحران‌های جهان برای غیرنظامیان ، تصریح کرد، درگیری‌ها همچنان در مناطق مختلف سوریه خطرناک است و اخیرا سرعت درگیری‌ها بویژه در شمال این کشور افزایش یافته است.

عبدالمولی گفت: سازمان ملل کمکی به ارزش 4.07 میلیارد دلار  برای حمایت از 10.8 میلیون نفر از مردم نیازمند کمک در سوریه برای سال 2024  تقاضا کرده است  اما تا اول مارس، تنها 0.02 درصد از  این کمک تامین شده است.

وی با اشاره به کمبود منابع برای تامین نیازهای ملت سوریه، آنها را  لایق شرایطی بهتر دانست.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا