خبر اولسیاسی

روز جمعه برگزار می‌شود
نشست شورای امنیت درباره غزه برای رای‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی امریکا

شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره برقراری آتش‌بس در غزه را به رای می‌گذارد.

میدل ایست نیوز: شورای امنیت سازمان ملل امروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی امریکا درباره برقراری آتش‌بس در غزه را به رای می‌گذارد.

به گزارش الجزیره، نیت ایوانز سخنگوی هیئت نمایندگی امریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده امروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه خواهد کرد که خواهان آتش بس فوری در غزه و نیز دستیابی به توافقی درباره بازداشت شدگان نزد حماس و تل آویو است تا در نشست شورای امنیت به رای گذاشته شود.

تازه ترین نسخه پیش نویس این قطعنامه بر «آتش بس فوری و پایدار» به مدت 6 هفته که می تواند زمینه حمایت از غیرنظامیان و ورود کمک های بشردوستانه را فراهم کند، تاکید می کند.

پیش نویس این قطعنامه در اشاره به مذاکرات جاری با میانجیگری ایالات متحده، مصر و قطر «از تلاش های دیپلماتیک جاری برای برقراری آتش بس مرتبط با آزادی همه گروگان های باقی مانده» حمایت می کند.

برای تصویب این قطعنامه به موافقت حداقل 9 عضو شورای امنیت و عدم به کارگیری حق وتو از سوی هیچ یک از پنج عضو دائم دارای حق وتو شامل امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین نیاز است.

طی جنگی که از پنج ماه پیش ادامه دارد، واشنگتن سه بار پیش نویس قطعنامه هایی را وتو کرد که دو مورد آن خواستار آتش بس فوری در غزه شده بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا