سیاسی

چین خواستار اقدامات جدی و مسئولانه برای توقف جنگ در غزه شد

چین بدون اشاره به حمایت از قطعنامه پیشنهادی امریکا، خواستار اقدامات جدی و معنادار برای متوقف کردن جنگ در نوار غزه شد.

میدل ایست نیوز: چین اعلام کرد از اقدامات معنادار و دارای محتوای شورای امنیت سازمان ملل در خصوص جنگ غزه حمایت می کند.

به گزارش الشرق الاوسط، چین به عنوان عضو دائم شورای امنیت، بدون آنکه صریحا موضع خود را درباره پیش‌نویس قطعنامه امریکا درباره آتش ‌بس فوری در غزه اعلام کند، از حمایت پکن  از تلاش‌های شورای امنیت سازمان ملل برای متوقف کردن درگیری‌ها در نوار غزه خبر داد.

«لین جیان»، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: کشورش از شورای امنیت برای اقدامات و برداشتن گام‌های مسئولانه و معنادار بیشتر و تلاش های بی وقفه برای پایان دادن سریع به جنگ در غزه حمایت می کند.

پیش از این، نیت ایوانز سخنگوی هیئت نمایندگی امریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده امروز جمعه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه خواهد کرد که خواهان آتش بس فوری در غزه و نیز دستیابی به توافقی درباره بازداشت شدگان نزد حماس و تل آویو است تا در نشست شورای امنیت به رای گذاشته شود.

تازه ترین نسخه پیش نویس این قطعنامه بر «آتش بس فوری و پایدار» به مدت 6 هفته که می تواند زمینه حمایت از غیرنظامیان و ورود کمک های بشردوستانه را فراهم کند، تاکید می کند.

پیش نویس این قطعنامه در اشاره به مذاکرات جاری با میانجیگری ایالات متحده، مصر و قطر «از تلاش های دیپلماتیک جاری برای برقراری آتش بس مرتبط با آزادی همه گروگان های باقی مانده» حمایت می کند.

برای تصویب این قطعنامه به موافقت حداقل 9 عضو شورای امنیت و عدم به کارگیری حق وتو از سوی هیچ یک از پنج عضو دائم دارای حق وتو شامل امریکا، فرانسه، بریتانیا، روسیه و چین نیاز است.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا