خبر اولسیاسی

مذاکرات وزیر خارجه عراق با مقامات ارشد امنیتی امریکا در واشنگتن

وزیر خارجه عراق، در ادامه سفر خود به ایالات متحده با مشاور امنیت ملی امریکا و هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه کاخ سفید دیدار کرد.

میدل ایست نیوز: فؤاد حسین، وزیر خارجه عراق، در ادامه سفر خود به ایالات متحده با مشاور امنیت ملی امریکا و هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه کاخ سفید دیدار کرد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه عراق، در دیدار با جیک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، نتایج نشست‌های کمیته عالی نظامی دو کشور و وضعیت امنیتی و چالش‌های امنیتی عراق و منطقه را بررسی کرد.

وی در این دیدار از دولت امریکا بابت تدارک سفر نخست‌وزیر عراق به واشنگتن در نیمه ماه آوریل آینده قدردانی و تأکید کرد که این سفر مهم خواهد بود و در آن برخی مواضع مشترک به خصوص در بخش انرژی و اقتصاد و مبارزه با تروریسم بررسی خواهد شد.

سولیوان نیز تأکید کرد که این سفر در شرایط حساس کنونی اهمیت بسیاری بر توسعه روابط دو کشور و حمایت از عراق در عرصه‌های گوناگون خواهد داشت.

فؤاد حسین همچنین در دیدار با برت مک گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، تحولات سیاسی عراق و نقش این کشور در منطقه و روابط بغداد و واشنگتن و تازه‌ترین تحولات منطقه و تأثیر آنها بر عراق را بررسی کرد.

جنگ غزه و پیامدهای آن و مسائل امنیتی و تروریسم و تحرکات داعش در عراق و سوریه از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

وزیر خارجه عراق همچنین در دیدار با «فیلیپ گوردن» مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور امریکا روابط بغداد و واشنگتن در عرصه امنیتی و نظامی و چالش‌های پیش روی منطقه و تأثیر آن بر عراق را بررسی و تأکید کرد که لازم است در روند صورت‌بندی آینده روابط دو کشور این چالش‌ها و تهدیدها در نظر گرفته شود.

همچنین در این دیدار مذاکرات اخیر در بغداد و نتایج جلسات کمیته عالی نظامی دو کشور بررسی شد.

گوردن نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر پیش روی نخست‌وزیر عراق به واشنگتن ابراز امیدواری کرد که این سفر موجب پیشبرد روابط و تقویت آن در عرصه‌های گوناگون شود.

پیش از این، وزیر خارجه عراق، در دیدار آموس هوکشتاین، نماینده ویژه رئیس جمهور امریکا در امور امنیت انرژی، تحولات منطقه و تأثیر آن بر اقتصاد و بازار به‌خصوص قیمت‌های انرژی را بررسی کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا