اقتصادی

عراق و کره جنوبی روش های هوشمند تولید گوجه فرنگی و برنج را بررسی کردند

وزیر کشاورزی عراق با اعضای شرکت کره جنوبی « KRE» درباره روش های هوشمند تولید گوجه فرنگی و برنج و سیستم مدرن ذخیره سازی در کشاورزی گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: عباس جبر المالکی وزیر کشاورزی عراق با اعضای شرکت کره جنوبی « KRE» درباره روش های هوشمند تولید گوجه فرنگی و برنج و سیستم مدرن ذخیره سازی در کشاورزی گفت وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) وزارت کشاورزی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که المالکی در این دیدار در جریان فناوری های مورد استفاده در بخش کشاورزی هوشمند در کره جنوبی و دیگر کشورها و نحوه کاربرد آن که بر پایه سیستم های اتوماتیک استوار است و میتوان درجه حرارت و حجم آب را کنترل کرد، قرار گرفت.

در بیانیه وزارت کشاورزی آمده است که اعضای شرکت کره ای مذکور در این دیدار به بذرهای مورد استفاده و هزینه های کاربرد این روش و اثر آن بر محیط زیست و جنبه های علمی در تولید اشاره کردند.

در این دیدار درباره توسعه کاشت انواع برنج مقاوم در برابر کم آبی و خشکسالی و امکان همکاری در این زمینه مانند دیگر کشورها گفت وگو شد.

وزیر کشاورزی کشور از آمادگی برای همکاری با این شرکت کره ای در زمینه تولید میوه و سبزیجات، برنج، سیستم ذخیره سازی پس از بررسی امکان سنجی اقتصادی آن و اطلاع از تجربه های به دست آمده در زمینه کشاورزی هوشمند و ارسال هیئتی از عراق برای آموزش آن خبر داد.

الماکی همچنین به تداوم آمادگی و ارتباط با این شرکت کره ای با هدف تقویت نقش بخش کشاورزی و استفاده از تجربه های علمی و انتقال آن به این بخش در کشور تاکید کرد.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا