سیاسی

علی رغم لغو سفر هیئتی از رژیم صهیونیستی به واشنگتن؛
گالانت با مقامات ارشد امریکا دیدار خواهد کرد

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در واشنگتن با همتای امریکایی خود دیدار خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد یوآف گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه (26 مارس) در واشنگتن با لوید آستین همتای امریکایی خود دیدار خواهد کرد.

به گزارش «الجزیره» علی رغم آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به قطع نامه شورای امنیت، سفر هیئتی از تل آویو به واشنگتن را لغو کرد، گالانت با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امریکا نیز دیدار خواهد کرد.

از طرفی دیگر وزارت دفاع امریکا اعلام کرد دیدار آستین و گالانت در فردا همچنان پا بر جا است و دو طرف درباره تلاش ها برای آزادی اسیران، ضرورت افزایش کمک به غیرنظامیان و تضمین امنیت بیش از یک میلیون فلسطینی که به رفح در جنوب نوار غزه پناه بردند، گفت وگو خواهند کرد.

پیش از این کربی اعلام کرد رای ممتنع به قطع‌نامه شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است، بیانگر تغییر در سیاست واشنگتن نیست.

وی افزود امریکا از آتش بس حمایت می کند اما به علت عدم محکومیت حماس در قطع نامه، رای امریکا ممتنع بوده است.

گفتنی است امروز دوشنبه (25 مارس) شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار قطع نامه ای را تصویب کرد که در آن بر «آتش بس فوری» در نوار غزه تأکید شده است.

در این قطع‌نامه که توسط اعضای غیر دائم شورای امنیت ارائه شده، بر نیاز به افزایش ارسال کمک‌ها به نوار غزه و برطرف شدن همه موانع در این زمینه تأکید شده است.

این قطع نامه با رأی ممتنع ایالات متحده تصویب شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا