سیاسی

تاکید سفرای کشورهای عربی و اسلامی در بغداد بر تقویت روابط با عراق

سفرای کشورهای عربی و اسلامی در دیدار با رئیس جمهور عراق بر اهتمام کشورهایشان به تقویت پیوندهای روابط و همکاری با عراق در زمینه های مختلف تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق روز دوشنبه میزبان رؤسا و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک از کشورهای عربی و اسلامی در عراق بود.

براساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، دو طرف ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به یکدیگر، برای هم موفقیت و توفیق و برای مردم کشورشان، صلح و امنیت آرزو کردند.

رئیس جمهور عراق از تلاش های سفرا برای تقویت روابط و توسعه روندهای همکاری و هماهنگی مشترک میان عراق و کشورهایشان در سایه اهتمام متقابل به تحقق منافع و آرمان های مشترک تقدیر کرد.

رشید تاکید کرد که عراق نقش محوری و موثر خود در منطقه را از طریق تقریب دیدگاه ها میان کشورهای برادر و دوست و تلاش ها برای تثبیت امنیت و ثبات و صلح در سطح منطقه ای و بین المللی و حمایت از پروژه های اقتصادی و تجاری مشترک باز پس گرفته است.

رئیس جمهور عراق ضمن بیان اینکه عراق محیط سرمایه گذاری مهمی است، به گام های دولت در حمایت از سرمایه گذاری و بخش خصوصی اشاره کرد.

وی بر لزوم توقف حملات به غزه و نجات ملت فلسطین تاکید کرد و گفت که هیچ امنیت و ثباتی در منطقه بدون اعطای حقوق کامل به ملت فلسطین و برپایی کشورشان در سرزمین خود وجود ندارد.

از طرفی دیگر سفرا نیز ضمن اعلام حمایت کشورهایشان از تلاش های عراق برای تثبیت امنیت و ثبات داخلی و نقش حیاتی مهم عراق در منطقه، بر امید و اهتمام کشورشان به تقویت پیوندهای روابط و همکاری با عراق در زمینه های مختلف تاکید کردند.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا