سیاسی

تاکید الحکیم بر توسعه روابط با اردن در همه عرصه‌ها

رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با پادشاه اردن بر اهمیت توسعه روابط در همه عرصه‌ها تاکید و بیان کرد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است.

میدل ایست نیوز: سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق پس از دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به دیدار عبدالله دوم، پادشاه اردن رفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، الحکیم در این دیدار، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان روابط عراق و اردن و بحران غزه را بررسی کرد.

الحکیم از نقش اردن در ارسال کمک‌های بشردوستانه برای ملت فلسطین با وجود محاصره سختی که رژیم صهیونیستی بر نوار غزه تحمیل کرده، قدردانی کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در نوار غزه شد و بر لزوم احترام به نهادهای بین‌المللی و قوانین تاکید کرد.

وی همچنین جامعه جهانی را در اعمال فشار برای اجرای این قوانین مسئول دانست.

دو طرف درباره روابط عراق و اردن رایزنی کردند و الحکیم بر اهمیت توسعه روابط در همه عرصه‌ها تاکید و بیان کرد که ثبات عراق بازتاب مثبت بر ثبات منطقه داشته است، چنانکه هرگونه نابسامانی سیاسی و امنیتی در عراق بر کل منطقه تاثیر خواهد نهاد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین درباره تلاش‌های خدماتی دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق گفت که مرحله کنونی شاهد رضایت اجتماعی بی‌سابقه در دو دهه گذشته عراق است و مردم تاثیرات و اجرای پروژه‌های عمرانی را در زندگی روزمره خود احساس می‌کنند.

الحکیم همچنین بر پایان ماموریت ائتلاف بین المللی و انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو آن بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت عراق تاکید کرد.

الحکیم با اشاره به تغییرات اقلیمی چالش‌های ناشی از آن، خواستار تشکیل نظامی منطقه‌ای برای رویارویی با این چالش و تبادل تجارب مشورت و ایجاد راه حل‌ها در این باره شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین با بیان اینکه مواد مخدر یک آفت ویرانگر است که جوانان و نسل‌های آینده را هدف قرار می‌دهد، خواستار تشکیل یک نظام امنیتی منطقه‌ای برای مبارزه با این چالش و محدود کردن عملیات قاچاق و نیز تبادل اطلاعات درباره نحوه بازپروری افراد مبتلا به این آفت شد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا