سیاسی

حزب‌الله شهرک‌های صهیونیست‌نشین در غرب الجلیل را هدف قرار داد

همزمان با سفر نخست وزیر ایتالیا به بیروت با هدف مذاکره برای کاهش تنش در مرزهای جنوبی لبنان، آژیرهای خطر در چند شهرک صهیونیستی در غرب الجلیل به صدا درآمد.

میدل ایست نیوز: همزمان با سفر نخست وزیر ایتالیا به بیروت با هدف مذاکره برای کاهش تنش در مرزهای جنوبی لبنان، آژیرهای خطر در چند شهرک صهیونیستی در غرب الجلیل به صدا درآمد.

به گزارش «الجزیره» در شهرک های صهیونیست نشین گورن و گورنوت در غرب الجلیل صدای آژیر خطر شنیده شده است.

شبکه 12 عبری اعلام کرد که 10 موشک از لبنان به سمت شهر شلومی در جلیل غربی شلیک شد و ارتش با بمباران سایت های پرتاب پاسخ داد.

از سوی دیگر، حزب الله اعلام کرد که دو حمله به اماکن و شهرک های نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان انجام داده است.

حزب الله اعلام کرد که در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، به ویژه کشتار نقوره و حمله به شهر طیر حرفه و تیم های پزشکی آن، شهرک های صهیونیستی را با سلاح های موشکی و توپخانه ای بمباران کرده است.

حزب الله همچنین مقر گردان لیمان تازه تأسیس در گالیله غربی را با توپخانه هدف قرار داد.

این در حالی است که نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان روز چهارشنبه از جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا که برای گفتگو درباره کاهش تشدید تنش در جنوب لبنان به بیروت سفر کرده است، استقبال کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر لبنان، در این دیدار درباره قطعنامه های شورای امنیت مربوط به منطقه و لبنان مذاکره شد و میقاتی بر تعهد کشورش به اجرای کامل تمام قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه 1701 تأکید کرد.

در 11 اوت 2006، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا قطعنامه شماره 1701 را تصویب کرد که در آن خواستار توقف کامل درگیری ها بین لبنان و رژیم صهیونیستی و ایجاد خط آبی جداکننده لبنان و رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی همچنین تاکید کرد که تل آویو باید به اجرای کامل قطعنامه و توقف حملات خود به حاکمیت لبنان در زمین، دریا و هوا متعهد باشد.

ملونی در اولین سفر رسمی خود به لبنان قرار است از گردان ایتالیایی که در نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان (یونیفیل) فعالیت می کند، بازدید کند.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا