خبر اولسیاسی

نخست وزیر عراق:
خروج نیروهای ائتلاف از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که پیگیری می‌کنیم

نخست‌وزیر عراق مسئله پایان حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و انتقال به مرحله تازه در روابط با آن را از مهم‌ترین پرونده‌هایی خواند که دولت وی پیگیری می‌کند.

میدل ایست نیوز: محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، مسئله پایان حضور نیروهای ائتلاف بین‌المللی و انتقال به مرحله تازه در روابط با آن را از مهم‌ترین پرونده‌هایی خواند که دولت وی پیگیری کرده است.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر نخست‌وزیر عراق، السودانی در مراسمی به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بدر گفت که دولتش دولت خدمت‌رسانی فراگیر است زیر ملت عراق با صبوری و تحمل بسیار بهبود وضعیت خدماتی و معیشتی را انتظار می‌کشند.

وی گفت که دولت اولویت‌هایی برای خود تعیین کرده که همان نیازهای اصلی هر شهروند عراقی است و افزود که به تلاش برای اجرای اصلاحات فراگیر در همه بخش‌ها و مبارزه با فساد ادامه خواهد داد.

السودانی با اشاره به اهمیت اجرای موفق انتخابات شوراهای استانی گفت که این شوراها حلقه مهمی در زنجیره تحول نظام اداری کشور به سمت تمرکززدایی هستند.

وی با اشاره به اینکه دولتش برای پایان دادن به بحران‌های داخلی و خارجی تلاش می‌کند، گفت که انتقال به مرحله تازه در روابط با ائتلاف بین‌المللی و پایان دادن به حضور نیروهای ائتلاف از مهم‌ترین پرونده‌هایی است که دولت وی پیگیری کرده و در برنامه دولت درج شده است.

السودانی از همه گروه‌های سیاسی خواست که برای رسیدن به ساحل امنیت و توسعه با دولت همکاری کنند و افزود که حفاظت از ثبات کشور مسئولیت همه گروه‌های سیاسی است.

وی گفت که دولتش پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌ای بزرگی را تعریف کرده و ثبات سیاسی و امنیتی باعث می‌شود که عراق محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ جهانی باشد.

نخست وزیر عراق با اشاره به وضعیت غزه نیز گفت که فلسطینیان غزه چند ماه است که شاهد وحشیانه‌ترین عملیات کشتار و ویرانی به دست نیروهای اشغالگر در سکوت شرم‌آور جامعه جهانی و شانه خالی کردن کشورهای بزرگ از مسئولیت‌های اخلاقی‌شان هستند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا