سیاسی

دستور دیوان بین‌المللی دادگستری درباره باز کردن گذرگاه‌های بیشتر برای کمک به نوار غزه

دیوان بین‌المللی دادگستری به رژیم صهیونیستی دستور داد تا با اتخاذ تدابیری از جمله بازگشایی تعداد بیشتری از گذرگاه‌های زمینی امکان ارسال محموله‌های کمکی بیشتری به نوار غزه را فراهم کند.

میدل ایست نیوز: دیوان بین‌المللی دادگستری روز پنجشنبه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا با اتخاذ تدابیری از جمله بازگشایی تعداد بیشتری از گذرگاه‌های زمینی امکان ارسال محموله‌های کمکی بیشتری به نوار غزه را فراهم کند.

به گزارش «یورونیوز» این دیوان در ارتباط با پرونده‌ای که از سوی آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی مطرح شده به تل آویو دستور داده است تا دو اقدام موقت را در دستور کار خود قرار دهد. آفریقای جنوبی در این پرونده رژیم صهیونیستی را به «نسل‌کشی» در جریان عملیات نظامی در نوار غزه متهم کرده است.

آفریقای جنوبی با اشاره به قحطی در نوار غزه از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته بود تا دستور اقدام‌های موقتی بیشتری از جمله برقراری آتش‌بس را صادر کند. در مقابل رژیم صهیونیستی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته بود تا دستور جدیدی صادر نکند.

در دستور دیوان بین‌المللی دادگستری از رژیم صهیونیستی خواسته شده تا با «اتخاذ همه تدابیر لازم و موثر» زمینه تامین مواد غذایی، آب آشامیدنی، سوخت و دارو برای ساکنان نواز غزه را فراهم کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری در دستور دیگری از رژیم صهیونیستی خواسته است تا اطمینان حاصل کند که نظامیان این کشور اقدامی در راستای نقض حقوق فلسطینی‌ها در نوار غزه انجام نمی‌دهند.

این نهاد قضایی بین‌المللی وابسته به سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته است تا یک ماه دیگر در مورد اجرای این دستورها گزارشی ارائه کند.

منبع
یورونیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا