سیاسی

نخست وزیر جدید فلسطین کابینه و برنامه خود را ارائه کرد

نخست‌وزیر جدید فلسطین ضمن ارائه لیست اعضای کابینه خود، یکپارچه سازی نهادهای حکومتی میان کرانه باختری و نوار غزه را از اولویت های خود اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: محمد مصطفی، نخست‌وزیر مأمور تشکیل کابینه تشکیلات خودگردان فلسطینی، لیست اعضای کابینه خود را تقدیم رئیس تشکیلات کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از دریافت لیست اعضای کابینه دستور رأی اعتماد به آن را صادر کرد.

قرار است کابینه جدید روز یکشنبه آینده در برابر محمود عباس سوگند قانونی یاد کند.

در برنامه دولت جدید فلسطین آمده که سازمان آزادی‌بخش فلسطین تنها مرجع سیاسی مشروع در فلسطین است.

در این برنامه بر اولویت اصلی وضعیت انسانی و تنظیم طرح فراگیر برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه و بازسازی نوار غزه و کرانه باختری و تلاش برای تثبیت وضعیت مالی تأکید شده است.

اصلاح نهادها و نوسازی ساختاری آنها و مبارزه با فساد و بهبود خدمات و یکپارچه سازی نهادهای حکومتی میان کرانه باختری و نوار غزه و همچنین اعمال قانون و تقویت دستگاه قضائی و تضمین آزادی‌های فردی از دیگر برنامه‌هایی است دولت جدید فلسطین در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین دولت جدید فلسطین تحکیم اتصال بیت‌المقدس و حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی را از اولویت‌های خود تعیین کرده است.

کابینه جدید با 22 وزیر به محمود عباس معرفی شده و محمد مصطفی علاوه بر نخست‌وزیر مسئولیت وزارت خارجه را نیز بر عهده گرفته است.

پیش از این گروه های مسلح فلسطینی در نوار غزه از تک روی محمود عباس و عدم مشورت با آنها در تعیین نخست وزیر جدید انتقاد کرده بودند که انتقادشان با واکنش شدیداللحن دفتر محمود عباس مواجه شد.

 

همچنین بخوانید:

نامزد احتمالی نخست وزیری فلسطین کیست؟

منبع
وفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا