خبر اولسیاسی

تصمیم نتانیاهو به از سرگیری مذاکرات با حماس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ازسرگیری مذاکرات در دوحه و قاهره موافقت کرد.

میدل ایست نیوز: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت پس از خروج این رژیم از مذاکرات  در اعتراض به قطعنامه آتش بس صادر شده توسط شورای امنیت سازمان ملل، هیئتی به نمایندگی از تل آویو را برای شرکت در دور بعدی مذاکرات غیرمستقیم با حماس در دوحه و قاهره پایتخت‌های قطر و مصر اعزام کند.

به گزارش آناتولی، نتانیاهو اعلام کرد تل آویو به مذاکرات با هدف دستیابی به توافق در خصوص تبادل اسرا و آتش بس طولانی در غزه بازخواهد گشت.

دفتر نخست وزیری این رژیم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در پی گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره برای آزادی گروگان‌ها، ذکر این نکته لازم است که نخست‌وزیر با مدیر موساد و مدیر سرویس امنیت عمومی (شین بت) صحبت هایی انجام داده و با دور بعدی مذاکرات در روزهای آینده در دوحه و قاهره، مطابق با دستورالعمل پیشبرد مذاکرات موافقت کرده است.

این در حالی است که دفتر نتانیاهو تاریخ آغاز دور جدید مذاکرات را که قرار است دیوید بارنیه، رئیس موساد و رونن بار، رئیس شین بت در آن شرکت کنند، مشخص نکرد.

گفتنی است دو روز پیش، نتانیاهو اعلام کرد هیئت خود را از دوحه پایتخت قطر خارج می کند، زیرا امریکا از استفاده از حق وتوی خود علیه تصمیم آتش بس در غزه در ماه رمضان خودداری کرد.

نتانیاهو بر این باور است که  موضع امریکا موضع حماس را تندتر کرده است، در حالیکه  وزارت خارجه امریکا چنین مساله ای را رد کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا