سیاسی

درخواست سازمان ملل و امریکا برای برقراری آرامش در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی

سازمان ملل متحد و امریکا خواستار برقراری آرامش در مرزهای جنوب لبنان و رژیم صهیونیستی شدند.

میدل ایست نیوز: واشنگتن و سازمان ملل پس از کشته شدن 16 نفر در گلوله باران‌های متقابل حزب الله و رژیم صهیونیستی خواستار برقراری آرامش در جنوب لبنان شدند.

به گزارش الاهرام، نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفل) یک روز پس از کشته شدن 11 غیرنظامی از جمله ۱۰ امداد رسان در حملات رژیم صهیونیستی، خواستار توقف «فوری» تشدید تنش ها در جنوب لبنان شد و اعلام کرد ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم سلاح های خود را زمین بگذارند و آغاز یک راه حل سیاسی و دیپلماتیک پایدار  را کلید زنند.

از سوی دیگر، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا نیز به نوبه خود اعلام کرد: بازگشت آرامش در مرزها  برای کشورش بسیار مهم است و پس از گلوله باران‌ها و بمباران‌های متقابل باید این مساله  مهمترین اولویت باشد.

گفتنی است روز گذشته، لبنان با قربانیان بمباران‌های اخیر رژیم صهیونیستی در حالی وداع کرد که حزب الله و متحد آن، یعنی جنبش امل، اعلام کردند در دو حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان 8  نفر از اعضای آنان از جمله  چند امداد رسان به شهادت رسیدند ضمن آنکه در شمال فلسطین اشغالی هم یک نفر بر اثر موشک های حزب الله کشته شد تا به این ترتیب تلفات 24 ساعته حملات متقابل مرزی دو طرف به 16 کشته برسد.

منبع
الاهرام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا