سیاسی

فرار 12 تن از عناصر داعش از زندان عفرین

منابع سوری از فرار شماری از فرماندهان گروه تروریستی داعش از زندان های تحت کنترل ترکیه خبر دادند.

میدل ایست نیوز: دیده بان حقوق بشر سوریه روز جمعه از فرار 12 تن از زندانیان وابسته به گروه تروریستی داعش از زندان عفرین خبر داد و تصریح کرد فرار این عناصر و سرکردگان داعش با همدستی پلیس نظامی صورت گرفت ضمن آنکه این زندان در شمال سوریه تحت کنترل نیروهای ترکیه قرار دارد.

به گزارش الفرات نیوز، منابع دیده بان حقوق بشر اعلام کردند فرار 12 زندانی از زندان تحت نظارت پلیس نظامی نیروهای ترکیه در منطقه بلبل در حومه عفرین در منطقه «غصن الزیتون» با همدستی و همکاری مستقیم اعضا و فرماندهان پلیس نظامی این منطقه صورت گرفته است.

این منبع تاکید کرد پلیس نظامی ترکیه پس از لو رفتن این همدستی  به منظور سرپوش گذاشتن بر این عملیات، دو تن از فراریان را دستگیر کرد.

گفتنی است در مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه در مناطق شمالی سوریه شماری از سرکردگان داعش حضور دارند چرا که این مناطق محیط امنی برای آنها به حساب می آید.

این منبع خاطر نشان کرد این نخستین حادثه از این دست نیست  چرا که در ابتدای سال گذشته نیز منابع دیده بان حقوق بشر سوریه متوجه شدند که حدود 20 نفر از اعضای داعش در قبال پرداخت مبالغی توانسته اند از زندان بدنام «راجو» در شمال حلب معروف به «زندان سیاه» با همدستی مسئولان زندان فرار کنند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا