سیاسی

فرماندهی عملیات بغداد خبر داد:
کاهش استفاده از سلاح در مراسم‌های عشایر عراق

تلاش وزارت کشور عراق برای محدود کردن سلاح در دست دولت و خرید سلاح از شهروندان موجب کاهش استفاده از سلاح به ویژه در مراسم‌های عشایری شده است.

میدل ایست نیوز: فرماندهی عملیات بغداد از کاهش میانگین برپایی مراسم استفاده از سلاح در میان عشایر عراق موسوم به «دکه های» عشایری خبر داد.

در این مراسم عشایر عراق، به عنوان هشدار به سوی خانه فردی که قرار است به صورت قبیله‌ای محاکمه شود، گلوله های جنگی به صورت هوایی یا روی دیوارهای ساختمان  فرد مذکور شلیک می کنند و با شعار و تهدید به سوی منزل او می روند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق، سرلشکر ستاد ولید خلیفه التمیمی، فرمانده عملیات بغداد، اعلام کرد میزان مراسم معروف به «دکات عشایری» در میان قبیله های پایتخت کاهش چشمگیری یافته است.

التمیمی گفت: با افراد سرشناس تعدادی از قبایل عراق که به برگزاری این مراسم  در مناطق الکرخ و الرصافه  اقدام می کردند، جلسات مشترکی برگزار کردیم و با آنها بسیاری از موضوعات مرتبط با این پرونده ها را  مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی افزود: رویکرد و  گرایش بزرگی از سوی شیوخ و سرشناسان قبایل برای همکاری با نیروهای امنیتی برای جلوگیری از این پدیده وجود دارد و فرماندهی عملیات بغداد به دنبال این است که این پدیده از بغداد رخت بر بندد.

التمیمی ادامه داد: تمایل وزارت کشور به محدود کردن سلاح  در دست دولت و خرید سلاح از شهروندان باعث کاهش استفاده از سلاح در این گونه مراسم قبیله ای شده و پایتخت به ویژه در مناطق شرق بغداد، شاهد کاهش قابل توجه این پدیده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا