سیاسی

درخواست اردن برای توقف صادرات سلاح به فلسطین اشغالی

اردن بار دیگر از کشورهای جهان خواست صادرات سلاح به فلسطین اشغالی را متوقف کنند.

میدل ایست نیوز: ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه اردن روز جمعه بار دیگر خواستار توقف صادرات سلاح به فلسطین اشغالی و وادار کردن رژیم صهیونیستی به متوقف کردن فجایع در نوار غزه شد.

به گزارش الغد، الصفدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «X» (ایکس) نوشت: موسسات وابسته به سازمان ملل داستان‌های وحشتناکی از رنج مردم غزه نقل می‌کنند، جایی که بیش از 30 هزار فلسطینی به قتل رسیده اند و بیش از 2 میلیون نفر با گرسنگی و قحطی روبرو هستند. این حقایق مایه ننگ جهان است.

وزیر خارجه اردن تصریح کرده است که صادرات تسلیحات به فلسطین اشغالی باید متوقف شود و قوانین بین المللی و ارزش های بشردوستانه ایجاب می کندکه به این فاجعه پایان داد.

الصفدی همچنین در واکنش به ملزم کردن رژیم صهیونیستی از سوی قضات دیوان بین المللی دادگستری به اتخاذ اقدامات لازم و موثر برای اطمینان از ورود مواد غذایی اولیه به  نوار غزه خاطر نشان کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری بار دیگر لب به سخن گشوده است. فاجعه آفرینی رژیم صهیونیستی در غزه باید پایان یابد زیرا همه ساکنان غزه در حال مردن از گرسنگی هستند در حالیکه این رژیم از درخواست جهان برای بازگشایی گذرگاه‌های زمینی سرپیچی می کند و جهان را به چالش می کشد.

منبع
الغد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا