خبر اولسیاسی

تغییر تاکتیک حماس و فایل صوتی محمد الضیف

در حالیکه جنبش حماس از تغییر تاکتیک های خود در جنگ با رژیم صهیونیستی خبر داده است، محمد الضیف از فرماندهان این جنبش نیز با انتشار فایلی صوتی به شایعات مربوط به ترور احتمالی‌اش پایان داد.

میدل ایست نیوز: به نظر می رسد جنبش حماس تاکتیک خود را در مدیریت جنگ در نوار غزه به عنوان بخشی از تلاش های خود برای محافظت از نیروها و تجهیزات باقی مانده در انتظار پایان نبرد با رژیم صهیونیستی تغییر داده است.

به گزارش الشرق الاوسط، منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند سیاست کنونی این جنبش اکنون مبتنی بر حملات محدود و ضروری به ارتش رژیم صهیونیستی و در معرض خطر قرار ندادن اعضای خویش است تا بتواند بخشی از قدرت خود را برای روزهای پس از جنگ حفظ کند.

همزمان با این تغییر تاکتیک حماس، محمد الضیف فرمانده گردان های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، نیز سکوت خود را شکست و فایلی صوتی منتسب به خویش را منتشر کرد که در آن از مردم جهان عرب و اسلام درخواست کرده است با هدف مشارکت در آزاد سازی مسجد الاقصی، راهپیمایی «به سوی فلسطین» برپا کنند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که رژیم صهیونیستی تایید کرد مروان عیسی، معاون محمد الضیف، حدود دو هفته پیش در حمله به اردوگاه نصیرات کشته شده است.

از سوی دیگر، یک مقام امریکایی اعلام کرد دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پس از لغو برنامه سفر به امریکا در اعتراض به امتناع این کشور از وتوی قطعنامه شورای امنیت درباره غزه، به واشنگتن اطلاع داده است که مایلند موعد دیگری را برای برگزاری جلسه درباره رفح تعیین کنند.

این مقام امریکایی افزود کشورش در حال همکاری با تل آویو  برای ترتیب دادن تاریخ بعدی برگزاری جلسه است.

اظهارات این مقام امریکایی یک روز پس از دیدار لوید آستین، وزیر دفاع امریکا و یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی عنوان می شود که  آن وزیر امریکایی جایگزین هایی را برای تهاجم تل آویو  به رفح پیشنهاد کرد.

الشرق الاوسط نوشت: در نشانه ای جدید از شکاف ها در دولت نتانیاهو، دیروز، وزرا و نمایندگان حزب حاکم لیکود بیانیه هایی صادر که در آن متحد خود یعنی بنی گانتز  یکی از اعضای شورای فرماندهی جنگ، را  به توطئه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای سرنگونی دولت نتانیاهو و برگزاری انتخابات جدید متهم کردند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا