سیاسی

هند یک کشتی ایرانی ربوده‌شده در دریای عرب را نجات داد

نیروی دریایی هند از آزاد کردن یک کشتی ماهیگیری ایرانی ربوده شده توسط دزدان دریایی در دریای عرب و نجات دادن 9 خدمه آن خبر داد.

میدل ایست نیوز: نیروی دریایی هند جمعه از آزاد کردن یک کشتی ماهیگیری ایرانی ربوده شده توسط دزدان دریایی در دریای عرب و نجات دادن 9 خدمه آن خبر داد.

به گزارش العربیه، بر اسلس بیانیه نیروی دریایی هند، این کشتی با نام «الکامبر 786» که در جنوب غربی جزیره سقطری در سواحل جنوبی یمن پهلو گرفته بود، توسط دزدان دریایی مسلح ربوده شد.

نیروی دریایی هند در این بیانیه همچنین اعلام کرد که این کشتی ایرانی توسط ناوگان گشت زنی ساحلی و فراساحلی هند رهگیری شد و در نهایت پس از بیش 12 ساعت اقدامات تاکتیک، دزدان دریایی ناچار به تسلیم شدند و تمامی 23 خدمه پاکستانی این کشتی سالم هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «تیم‌های متخصص نیروی دریایی هند در حال حاضر مشغول بررسی‌های بهداشتی و دریانوردی این کشتی ماهیگیری هستند، و به منظور شروع مجدد فعالیت‌های عادی ماهیگیری، آن را تا رسیدن به یک منطقه امن اسکورت می‌کنند».

بنا به این بیانیه، نیروی دریایی هند در یک اقدام بی‌سابقه، هفته گذشته به 18 حادثه دریایی واکنش نشان داده است. برای این منظور هند، 21 کشتی و 5000 پرسنل را به صورت چرخشی، برای نظارت بر بیش از 1000 کشتی مستقر کرده است.

منبع
العربیه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا