سیاسی

درخواست امریکا برای برقراری آرامش در لبنان

امریکا از طرف‌های لبنانی درخواست کرد فرصت‌ها را برای اجرای قطعنامه 1701 غنیمت شمارند و هر چه سریع‌تر مشکل انتخاب رئیس جمهور را حل کنند.

میدل ایست نیوز: لیزا جانسون سفیر امریکا در لبنان در دیدار با رهبران برخی از احزاب لبنانی از آنها درخواست کرد از فرصت‌های موجود برای اجرای قطعنامه «1701» و انتخاب رئیس جمهور استفاده کنند چرا که در صورت عدم موفقیت در انتخاب رئیس جمهور، جایگزین آن ورود به مراحلی خواهد بود که درک آن دشوار است.

به گزارش الشرق الاوسط، تهدید یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترش منطقه جغرافیایی رویارویی نظامی با حزب الله و هدف قرار دادن اعضای این جنبش در خارج از مرزهای لبنان باعث نگرانی امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا شده و آنها را مجبور به رایزنی و دادن مشاوره به مقامات لبنانی و استفاده از فرصت‌ها برای  بازگرداندن آرامش به جنوب لبنان کرده است.

در همین رابطه، آموس هوکشتاین  میانجی امریکایی تلاش‌های خود برای جلوگیری از گسترش جنگ را افزایش داده است، جنگی که بیم آن می رود لبنان را به مرحله جدیدی وارد کند که کنترل آن دشوار خواهد بود و پیامدهای آن اوضاع کلی لبنان را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.

الشرق الاوسط در همین خصوص به نقل  از منابع برجسته پارلمانی اعلام کرد به تعلیق درآمدن تحرکات و فعالیت‌های اعضای کمیته پنج‌گانه تا پایان تعطیلات، مانع از تشدید  تحرکات و دیدارهای لیزا جانسون سفیر امریکا در لبنان نشده است به طوریکه وی در دو جبهه به فعالیت‌های خود ادامه می دهد.

جبهه نخست مربوط به ترغیب و تشویق نمایندگان پارلمان لبنان برای پایان دادن به بحران انتخاب رئیس جمهور و جبهه دوم حول محور ضرورت ایجاد شرایط سیاسی برای جلوگیری از گسترش جنگ در  لبنان با اجرای قطعنامه 1701 است ضمن آنکه میانجی امریکایی نیز  به تدریج،  برای رسیدن به این هدف تلاش می کند.

در همین راستا، لیزا جانسون سفیر امریکا با اعضای ائتلاف «نیروهای تغییر»،  شامل میشال الدویهی، مارک ضو و وضاح الصادق، نمایندگان پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار گولد ریچ دستیار معاون وزیر امور خارجه امریکا در امور خاورمیانه و شمار دیگری از نمایندگان و مقامات احزاب لبنانی حضور داشتند.

این اقدام سفیر امریکا در لبنان در حالی صورت می گیرد که یک هیئت پارلمانی به نمایندگی از نیروهای اپوزیسیون آماده می شود تا به زودی به واشنگتن سفر و با مقامات وزارت خارجه، کاخ سفید و تیم امریکایی مسئول پرونده لبنان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا