اقتصادی

نگرانی مصر از کاهش رشد گردشگری به دلیل جنگ غزه

رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر با اشاره به رشد 27 درصدی بخش گردشگری این کشور در سال گذشته گفت: به علت جنگ در غزه ممکن است این رقم در سال جاری به 15 تا 20 درصد برسد.

میدل ایست نیوز: رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر پیش‌بینی کرد که ورود گردشگران خارجی به این کشور در سال جاری شاهد رشد 20 درصدی باشد.

به گزارش «روسیا الیوم» عمرو القاضی، رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر به رشد 27 درصدی بخش گردشگری در مصر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: به علت جنگ در غزه ممکن است این رقم کاهش داشته باشد و به 15 درصد نیز برسد.

وی با بیان اینکه از نیمه دوم سال جاری 25 فروند هواپیمای جدید در خطوط هوایی کشور آغاز به کار می کنند، گفت: این امر می‌تواند مصر را به اهداف خود برای جذب گردشگران خارجی به کشور برساند.

رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر افزود علی رغم درگیری ها در نوار غزه امنیت در شبه جزیره سینا و استراحتگاه «شرم الشیخ» بر قرار است.

وی اعلام کرد که هر هفته 90 هزار گردشگر از سراسر دنیا از شرم الشیخ بازدید می کنند و در ماه ژانویه و فوریه 150 هزار گردشگر خارجی تنها از روسیه از این منطقه بازدید کردند.

به گفته رئیس سازمان توسعه گردشگری مصر، کشور برای حل مشکل جابه جایی گردشگران خارجی با شرکت خطوط هوایی روسیه و ترکیه در حال مذاکره است.

پیش از این احمد عیسی وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر اعلام کرد شمار گردشگران در 7 هفته اول سال جاری، 6 درصد افزایش یافت و این میانگین از پیش بینی رشد 20 درصدی بخش گردشگری مصر در سال جاری کمتر است.

عیسی به جنگ رژیم صهیونیستی و جنبش حماس اشاره کرد و گفت: اگر جنگ نبود، پذیرای شمار بیشتری از گردشگران بودیم.

شایان ذکر است که درآمدهای مصر از گردشگری در سال 2023 و در مقایسه با سال پیش از آن 8 درصد افزایش یافت و به حدود 13.2 میلیارد دلار رسید.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا