سیاسی

کابینه جدید فلسطین سوگند یاد کرد

کابینه جدید فلسطین به ریاست محمد مصطفی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله در مقابل محمود عباس رئیس این تشکیلات سوگند یاد کرد.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری فلسطین (وفا) امروز به نقل از محمود عباس در اولین نشست کابینه جدید به رهبری محمد مصطفی اعلام کرد که دولت تمام اختیارات لازم برای انجام کارهای خود را بر اساس قانون دارد و از کشورهای جهان درخواست کرد از بودجه و برنامه های دولت برای اصلاح، بازسازی و احیای اقتصاد حمایت کنند.

به گزارش الشرق الاوسط، محمود عباس با تاکید بر اینکه وحدت و یکپارچگی نهادها و به حداکثر رساندن تلاش های کمک های بشردوستانه در غزه در راس اولویتها قرار دارد؛ افزود: یکی از وظایف دولت جدید این است که برای انتخابات قانونگذاری و ریاست تشکیلات در همه استان ها به ویژه  شرق قدس آماده شود. ما به کار و تلاش برای اتحاد سرزمین و مردم خود و دستیابی به آشتی ملی فلسطین ادامه خواهیم داد و معتقدیم سازمان آزادیبخش تنها نماینده قانونی و مشروع مردم فلسطین و طرف مسئول مذاکرات و آشتی ملی است.

محمود عباس با اشاره به لزوم آزادسازی اموال توقیف شده نزد رژیم صهیونیستی تاکید کرد تشکیلات خودگردان با طرف های ذیربط عربی و بین المللی همکاری می کند تا کشور فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل درآید و کشورهای بیشتری فلسطین را به رسمیت شناسند.

گفتنی است جنبش حماس و برخی دیگر از گروه‌ها و جناح‌های فلسطینی انتصاب یک فرد نزدیک به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان را، به عنوان نخست‌وزیر محکوم کردند. حماس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود انتصاب یک دولت بدون اجماع ملی باعث تعمیق شکاف میان فلسطینی‌ها خواهد شد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا