سیاسی

تأکید رشید بر برنامه‌های دولت عراق برای مهار فساد و رونق اقتصادی

رئیس جمهور عراق در دیدار سفیر اتحادیه اروپا در بغداد گفت دولت برای مهار فساد و رونق اقتصاد و تشویق فرصت های سرمایه گذاری برنامه هایی تدوین کرده است.

میدل ایست نیوز: عبداللطیف جمال رشید رئیس جمهور عراق در کاخ السلام در بغداد از توماس سایلر سفیر اتحادیه اروپا در عراق استقبال کرد.

بر اساس بیانیه ریاست جمهوری عراق، رشید در دیدار سایلر بر اهتمام عراق به تداوم اصلاحات، مبارزه با فساد، تحکیم قوانین و احترام به حقوق بشر تاکید کرد.

وی همچنین اشاره کرد که دولت برای مهار فساد و رونق اقتصاد و تشویق فرصت های سرمایه گذاری برنامه هایی تدوین کرده است.

رشید افزود ریاست جمهوری عراق با تشکیل کمیته ای متشکل از ریاست جمهور، ریاست شورای عالی دادگستری، وزارت دادگستری، وزارت کشور و مشاوران امنیت ملی، تلاش کرد نزدیک به 9 هزار زندانی که مدت محکومیت آن ها به پایان رسید و یا بدون حکم قضایی دستگیر شدند را آزاد کند.

رئیس جمهور عراق به اهمیت نقش سفارتخانه ها و هیئت های سیاسی در انتقال تصویر واقعی از تحولات مثبت عراق در زمینه های امنیتی و ثبات در شهرها و بهبود اوضاع معیشتی شهروندان عراق اشاره کرد.

رشید اعلام کرد عراق دارای احزاب و گروه های بسیاری است که به دنبال تقویت همزیستی مسالمت آمیز مشترک هستند.

وی در این دیدار بر مواضع ثابت و پایدار عراق در برابر مساله فلسطین، حق مردم فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس، ضرورت توقف تجاوزات در غزه و اجازه ورود کمک های پزشکی و غذایی به نوار غزه تاکید کرد.

از طرفی دیگر سایلر به اهمیت نقش اتحادیه اروپا در توسعه همکاری با عراق در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد عراق شریک راهبردی مهم اتحادیه اروپا به شمار می آید.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا