سیاسی

تاکید سفیر امریکا بر اهمیت انتخابات پارلمان اقلیم کردستان عراق

سفیر امریکا در عراق گفت در دیدارهای اخیر با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان عراق اهمیت انتخابات پارلمان ایالتی را بررسی کرد.

میدل ایست نیوز: الینا رومانوسکی سفیر امریکا در عراق، گفت که در دیدارهای اخیر خود با مقامات بلندپایه اقلیم کردستان عراق، اهمیت انتخابات پارلمانی کردستان را بررسی کرده‌ است.

به گزارش «کردپرس» رومانوسکی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، درباره دیدارهای اخیر خود با مقامات بلندپایه اربیل، پیامی منتشر کرد.

وی نوشت روز گذشته با مسعود بارزانی رئیس حزب دموکرات کردستان، نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق، اهمیت انتخابات پارلمانی کردستان را برای منافع اقلیم کردستان و شهروندان بررسی کرده است.

سفیر امریکا در عراق تاکید کرده است:”در راستای برگزاری یک انتخابات سالم و شفاف در اسرع وقت، حزب دمکرات کردستان را تشویق کردم که با همه احزاب سیاسی کردستان و بغداد همکاری کند.”

 پیش از این سَربَست لَزگین، عضو دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان، اعلام کرده بود:”حزب دمکرات کردستان همانطور که قبلا اعلام کرده است با شرایط فعلی در انتخابات پارلمانی اقلیم شرکت نمی‌کند.”

از طرفی دیگر، آری هرسین، مسئول شاخه ٤ حزب دموکرات کردستان نیز اعلام کرده است انتخاباتی که قرار است در ١٠ ژوئن برگزار شود، در راستای منافع یک طرف خارجی طراحی شده است.

روز یکشنبه آخرین مهلت ثبت‌نام برای نامزدها در کمیسیون عالی انتخابات عراق بود و حزب دمکرات کردستان، اسامی نامزدهای خود را ارائه نکرد.

حزب دموکرات کردستان، در واکنش به حکم اخیر دادگاه فدرال عراق که کرسی‌های اقلیتهای قومی و دینی اقلیم کردستان در پارلمان را ملغی کرد، اعلام کرد که انتخابات را تحریم می‌کند.

امروز دوشنبه (1 آوریل) کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق از نامزدشدن دو ائتلاف، 10 حزب و 54 نامزد مستقل در انتخابات پارلمان ایالتی کردستان عراق خبر داد.

منبع
کردپرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا