اقتصادی

جزئیات مذاکرات وزارت محیط زیست عراق با آژانس بین المللی انرژی اتمی

وزارت محیط زیست عراق جزئیات نتایج سفر هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی به عراق را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت محیط زیست عراق امروز دوشنبه (یکم آوریل) نتایج سفر هیئت آژانس بین المللی انرژی اتمی به عراق را تشریح کرد و از مهم ترین محورهای توافقات دوجانبه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) صباح الحسینی مدیرکل مرکز حفاظت از تشعشات وزارت محیط زیست عراق گفت در چارچوب حمایت های فنی آژانس بین المللی انرژی اتمی و از طریق هماهنگی های مشترک، مسعود مالک مسئول برنامه همکاری فنی در آژانس مذکور و کارشناسان مربوط به پرونده انرژی اتمی عراق در آژانس بین المللی انرژی اتمی به این کشور سفر کردند.

الحسینی افزود هدف از این سفر تقویت برنامه های ملی در زمینه تفکیک تاسیسات هسته ای و مدیریت پسماندهای رادیواکتیو، توسعه برنامه های هسته ای آتی در عراق، بحث و گفت وگو درباره برنامه ها و پروژه های همکاری فنی با آژانس بین المللی انرژی اتمی در آینده در چارچوب برنامه کشور و نیازهای ملی در بخش های هسته ای، رادیولوژی، بهداشت و صنعت بوده است.

وی افزود در سفر یازده روزه اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی به عراق، چندین موضوع از جمله عدم قطعیت شرایط ژئوتکنیکی و هیدرولوژیکی بررسی شد.

این مقام مسئول در وزارت محیط زیست عراق گفت درباره سازوکارها و راه های ارتقای توانمندی های انسانی و نهادهای ملی در زمینه مدیریت و دفع زباله های رادیواکتیو، راهبرد ملی مدیریت زیاله های رادیواکتیو و برنامه ها برای بروزرسانی راهبرد مدیریت زباله های رادیواکتیو و پیشنهاد ارائه شده از جانب آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پروژه های مرحله جدید همکاری های فنی بررسی شد.

الحسینی خاطرنشان کرد که با حضور شماری از متخصصان از جمله رؤسا و نمایندگان سازمان های نظارتی و اجرایی مربوط به مدیریت پرونده اتمی به ویژه در زمینه مدیریت پسماندهای رادیواکتیو چندین جلسه برگزار شد.

ماه گذشته، عراق میزبان رافائل گروسی، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بود.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا