خبر اولسیاسی

واکنش اردوغان به نتایج انتخابات شهرداری های ترکیه

رئیس جمهور ترکیه شکست حزب خود در انتخابات شهرداری های این کشور را به مثابه یک نقطه عطف توصیف کرد.

میدل ایست نیوز: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اذعان کرد نتایج انتخابات شهرداری‌ها که روز یکشنبه برگزار شد، برای حزب او   یک «نقطه عطف» به شمار می آید اما در عین حال قول داد به تصمیم ملت احترام گذارد.

به گزارش الشرق الاوسط، اردوغان در یک سخنرانی در جمع حامیانش در مقر حزب حاکم عدالت و توسعه تصریح کرد، متأسفانه ما به نتایجی که می‌خواستیم نرسیدیم.

این در حالی است که نتایج  قطعی شماری از شعب نشان داد مخالفان در انتخابات محلی که در سراسر کشور برگزار شد به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته اند.

اردوغان افزود: ما البته به تصمیم ملت احترام خواهیم گذاشت و از لجاجت ورزی و رفتار بر خلاف اراده ملی و زیر سوال بردن قدرت ملت اجتناب خواهیم کرد.

حزب مخالف جمهوری خواه خلق اعلام کرد توانسته است شهرداری های استانبول و آنکارا را برای خود حفظ کند و افزون بر آن  در شهرهای دیگر نیز  که برای مدت طولانی تحت تسلط حزب عدالت و توسعه قرار داشتند به دستاوردهای قابل توجهی دست یابد.

گفتنی است شهروندان ترکیه‌ای روز گذشته ( ۳۱ مارس) برای شرکت در انتخابات محلی و شهرداری‌ها در سراسر این کشور به پای صندوق‌های رای رفتند. بیش از ۶۱ میلیون شهروند ترکیه‌ای در این انتخابات واجد شرایط رای دادن بودند و ۳۴ حزب سیاسی  نیز در آن به رقابت پرداختند که طی آن در دو شهر مهم ترکیه یعنی استانبول و آنکارا ، اکرم امام اوغلو، شهردار فعلی استانبول و منصور یاواش، شهردار آنکارا ازحزب جمهوری خلق توانستند به پیروزی دست یابند.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا