سیاسی

ازسرگیری پروازهای حج از سوریه به عربستان پس از وقفه 12 ساله

دولت سوریه از بازگشت و ازسرگیری پروازهای حج از دمشق پایتخت این کشور پس از وقفه طولانی مدت 12 ساله خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت اوقاف سوریه از آغاز ثبت نام حجاج این کشور برای موسم جدید حج برای اولین بار ظرف 12 سال گذشته، خبر داد در حالی که طی سالیان گذشته این اقدام به دست کمیته عالی حج سوریه صورت می گرفت که یک سازمان نزدیک به مخالفان سوری به حساب می آمد.

به گزارش العربی الجدید، این وزارتخانه با انتشار پستی در صفحه رسمی خود در فیسبوک خود اعلام کرد  ثبت نام موسم حج سال 1445 هجری قمری از روز دوشنبه اول آوریل تا نهم این ماه از طریق  مراکز الکترونیکی تعیین شده برای این منظور در وزارت کشور انجام خواهد شد.

این در حالی است که عربستان سعودی از سال 2013،  پرونده حج برای سوریه را به کمیته عالی حج این کشور تحویل داده بود که یک کمیته منشعب از ائتلاف مخالفان سوری به شمار می آید.

باگرداندن  پرونده حج به دست دولت سوریه با از سرگیری ثبت نام عمره گزاران در سپتامبر گذشته توسط تعدادی از دفاتر گردشگری در دمشق، پس از  صدور مجدد روادید الکترونیکی توسط سفارت عربستان برای زائران سوری از طریق دفاتر صورت گرفت.

گفتنی است عربستان سعودی  در ماه مه 2023 روابط خود را با دولت سوریه از سرگرفت به گونه ای که دمشق ، ایمن سوسان، دستیار وزیر خارجه سوریه  به عنوان سفیر در عربستان سعودی منصوب کرد .

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا