اجتماعی

فراخوان دانشگاه‌های عراق برای جذب 14 هزار دانشجوی خارجی با بورسیه

وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق امروز دوشنبه از آغاز دومین مرحله فراخوان برای تحصیل دانشجویان خارجی در عراق برای سال تحصیلی 2024-2025 خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق امروز دوشنبه از آغاز دومین مرحله فراخوان برای تحصیل دانشجویان خارجی در عراق برای سال تحصیلی 2024-2025 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد طرح «ادرس فی العراق» 14 هزار و 322 کرسی تحصیلی ارائه شده از جانب 59 دانشگاه دولتی و آزاد است که 57 درصد از این دانشگاه ها بورسیه کامل و 43 درصد دیگر آن بورسیه نیمه در رشته های پزشکی، بهداشت، مهندسی، علوم محض، کشاورزی، دامپزشکی، اداری، حقوق، علوم سیاسی، تربیتی و انسانی در فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را شامل می شود.

در بیانیه مذکور آمده است درخواست بورسیه تحصیلی از امروز دوشنبه و از طریق پایگاه الکترونیکی برنامه «ادرس فی العراق» آغاز می شود.

پیش از این، نعیم العبودی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق شمار دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در دانشگاه های عراق را هزار و 15 دانشجو اعلام کرد.

العبودی در ششمین کنفرانس «گفت وگوی بغداد» اعلام کرد که وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی برنامه هایی متناسب با دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در نظر گرفته است.

وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق افزود که تقاضای تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور از 3 هزار تقاضا به 4 هزار تقاضا افزایش یافته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا