سیاسی

ایران خواستار واکنش فوری سازمان همکاری اسلامی نسبت به حمله دمشق شد

وزیر امور خارجه ایران در گفت وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی نسبت به حمله به کنسولگری ایران در دمشق شد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران،در گفت وگوی تلفنی با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی علیه این جنایت رژیم صهیونیستی شد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه ایران، امیرعبداللهیان متعاقب حمله هوایی عصر دیروز دوشنبه رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه کنسولگری کشورش در دمشق، در تماس تلفنی فوری خود با حسین ابراهیم طه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن ابراز انزجار و محکومیت حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه اماکن دیپلماتیک ایران که بر خلاف تمامی قواعد حقوق بین الملل و کنوانسیون حقوق دیپلماتیک و کنسولی صورت گرفته است، خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی علیه این جنایت رژیم اسرائیل شد.

ابراهیم طه نیز ضمن اشاره به سابقه پر از جرم و جنایت رژیم صهیونیستی و محکومیت شدید جنایت جدید این رژیم علیه اماکن دیپلماتیک، با دولت و ملت ایران اعلام همبستگی کرد و به خانواده  شهدای این حمله جنایتکارانه تسلیت گفت و ابراز همدردی کرد.

وی در ادامه بر مسئولیت سازمان همکاری اسلامی در این خصوص تاکید کرد.

روز دوشنبه رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله هوایی  هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

منبع
وزارت خارجه ایران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا